Gå til innhold

Engstelig, blod på papiret når jeg er på do. Gravid.

Anbefalte innlegg

I dette svangerskapet har jeg innimellom hatt spor av blod på papiret når jeg har vært på do. Det er liksom røde striper i slimet, og i dag var det en helt rød slimklump som kom ut. Sorry ekle detaljer altså, men er bare så nervøs og trenger å få delt min bekymring med noen.

Er i uke 21 og gikk glipp av UL, så nå venter jeg på ny time. Kjenner lite, eller ingen liv i magen. Har vært hos legen, men han bare smiler og nikker og sier at alt sikkert er bra. Første gang fant han ingen hjertelyd, og sist time brukte han en evighet på å finne noe. Han mente han hørte det så vidt en gang, men jeg hørte ingenting.

Er det andre som har hatt slike blodspor, og hva kan det være? Er det bare jeg som er hysterisk, eller bør jeg dra til legen igjen? Føler liksom ikke jeg får noe hjelp der :( Har hele tiden hatt en følelse av at noe ikke stemmer og klarer ikke glede meg fullt ut, selv om magen vokser.

Håper noen kan gi meg noen gode svar.

Fortsetter under...

Det var såpass lite, at jeg trur ikke det kan ha vært slimproppen. Har hatt litt slimaktig utflod under hele svangerskapet, men bare i små mengder da.

Føler meg så hysterisk og blir bare lei meg av alt :(

Rar lege du har. Jeg hadde ringt til fødeavd og hørt hva de mener. Kansje du kan få komme inn til en ultralyd, mulig de kan se hvor blødningen kommer fra, og du får sett babyen. Hardt å gå å bekymre seg slik, og det er bare ul som kan gi svar. Lykke til:)

Tror det kan være normalt med litt blod i slimet, fordi slimhinnene i hele kroppen har lettere for å blø i svangerskapet (mange som sliter med neseblod etc). Økt utflod er jo også vanlig. Jeg hadde en periode hvor det kom litt blod etter samleie.

Har du vært svimmel/kvalm/uvel (mer enn vanlig)?

Kanskje bedre å gå til jordmor på kontroll hvis du syns legen gir dårlig hjelp.

Og er du bekymret er det bedre å ta en telefon for mye til legevakta. De fleste mottak pleier å ta svangerskapskomplikasjoner ganske alvorlig.

Men som sagt, det kan også være helt normalt.

Annonse

Takk for svar! Har også tenkt at det kan være fra slimhinnene siden det er så lite. Er aldri mer enn en gang ila dagen, og det kan gå mange dager/ uker mellom hver gang. Har ikke hatt noe spsielt vondt, bare sånne voksesmerter.

Huff, alt man skal bekymre seg for :( Skal vente over helga og se om det kommer noe mer blod, så skal jeg ringe for å få time til UL neste uke. Bør vel også bytte ut timene hos lege, med time til jordmoren. Har aldri likt legen og får sjelden hjelp. Må nesten ha diagnosen med selv og gråte noen tårer før man får hjelp der.

Får prøve å finne på noe kjekt i helga og ikke tenke så mye på det.

Det høres ut som en god plan. Jeg vil definitivt si at det høres ut som slimhinneblødning, og sannsynligvis er alt bra. Men det er alltid godt å sjekke. Ekkelt å gå og bekymre seg.

Og jeg hadde bytta fastlege hvis mulig også...

14:04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...