Gå til innhold

Baby brekker seg av middagsglass:( Noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa på 6,5 mnd synes det meste som er søtt er greit. Risgrøt med banan, fruktpuré osv. Men middagsglass skal hun ha seg frabedt. Hun brekker seg så fort hun får skjea i munnen, noen ganger har hun kastet opp også:( Vi har prøvd Småfolk, Hipp og Nestlé, men ingen suksess. Spørsmålet er om det bare er å gi opp? Før hun ble født var jeg fast innstilt på at jeg skulle lage all mat selv, men det er jo veldig enkelt med de glassene, da... Men hvis hun ikke vil ha, så er det jo ikke så mye å gjøre. Og ikke smaker det noe godt heller, så jeg skjønner henne i grunn godt!

Videoannonse
Annonse
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Gutten min på 5 mnd har vært sånn med ALT han har smakt, jeg har holdt på i over en mnd med å få han til å ta grøt, og smaksprøver på middgasglass og diverse har resultert i skikkelige brekninger.

Men jeg ga meg IKKE, grøten valgte jeg å gi 1 skje av før HVERT måltid, bare så han skulle bli vant til det, nå spiser han grøt som bare rakkeren, og alt annet han får i munn ;) hehe. Litt forskjellige problemstillinger, siden din spiser grøt men ikke middagsglass, men kanskje det kan funke å gjøre det jeg gjorde? En liten skje før hver flaske til du ser det går greit, så kan du prøve ett måltid med noen flere skjeer og ta det veeeldig gradvis?

Er det en ting jeg har lært etter at jeg ble mamma er det at INGEN babyer er like, og det som funker for min trenger nødvendigvis ikke funke for din. Men det er kanskje verdt et forsøk??

Skrevet

Jeg er enig i dette. Ikke gi deg, men fortsett med små skjeer.

Du kan også prøve med litt smør eller olje i maten, da smaker den bedre. Evt bytt glass eller prøv glass for 4 mnd (grønnsakpure). Min jente brakk seg av ganske mye, men ga små skjeer og nå spiser hun alt.....også brødskive.

Hun er nå 8 mnd

Skrevet

La han/henne smake på deres mat. :) bare pass på saltet. Er jo mye enklere å lage mat til 3 personer enn å lage en middag til de voksne og et til barnet. Og de middags glassene er fryktelig kjedelige på smak!

Skrevet

Min eldste hatet 4mndglassene, men elsket 6mndglass... Aner ikke hvorfor, men sånn var det:-)

Andre barn liker ikke konsistensen på middagsmos, uansett om det er hjemmelaget eller på glass. Jeg har også hørt om flere barn som kun har spist Hipp sitt glass Pasta med tomat og squash fra 6mnd, om det er tilfeldig eller om det har en konsistens mer lik grøt enn andre middagsglass aner jeg ikke. Jeg vet også om flere som har hatt en pause på 1-2uker og så forsøkt igjen og da har det gått bra. Ikke alle barn er klare for middag når de er 6mnd...

Skrevet

Hehe, middagene smaker jo mye "muttere" enn grøtene, de er jo så søte. Så er nok fordi det er så fremmed vil jeg tro!

første middagsglasset som terten her på 5mnd spiste synes han var fælt, men andre gangen så gafla han i seg hele glasset, hehehe..

Er nok bare å prøve, prøve og atter prøve, litt og litt! Så venner hun seg til smaken.

Men guri, jeg husker fra eldstemann, når vi begynte med de glassene som hadde liitt klumper. Da sto spyspruten en halv meter!!! Så de gruer jeg meg til, hehehe..

Lykke til da!

Gjest Aprilbaby <3
Skrevet

Prøvde også å gi mi frøken middagsglass, men det var ikke snakk om. Fant ut at jeg heller skulle gi hu vår mat. Og det ble mye bedre mottatt, skjønner jo igrunn godt det. De glassene smaker jo dritt, hehe. Nå er hu 10 mnd og først nå hu har begynt så smått med å like middager :)

Så tips fra hva som funket best her: miks sammen deres egen mat. Pass selvfølgelig på salt, sterkt krydder ol. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...