indigo25 Skrevet 12. februar 2011 #1 Skrevet 12. februar 2011 Er det flere som har bekkenplager som henger igjen etter fødslen? For dere som var plaget med bekkenløsning og symfyseløsning under svangerskapet.. Jeg merker det hvis jeg har gått litt for langt eller gått mye i trapper en dag. Kan fremdeles ikke jogge..tror jeg..har ikke turt å prøvd da smertene fra svangerskapet sitter som støpt inne i hjernen min- forferdelige stikkende smerter. Hvordan går det med dere andre som var plaget?
Ingmar83 Skrevet 12. februar 2011 #2 Skrevet 12. februar 2011 var plaget med bekkenløsning under svangerskapet og etter fødsel. og er det fortsatt, 11 mnd etter fødsel:( veldig kjedelig, men nå virker det som det begynner å bli bedre, heldigvis. vet ikke hvor lenge du har hatt problemer, men håper du blir bra fort. er ikke noe gøy å slite med dette.
Ingmar83 Skrevet 12. februar 2011 #3 Skrevet 12. februar 2011 var plaget med bekkenløsning under svangerskapet og etter fødsel. og er det fortsatt, 11 mnd etter fødsel:( veldig kjedelig, men nå virker det som det begynner å bli bedre, heldigvis. vet ikke hvor lenge du har hatt problemer, men håper du blir bra fort. er ikke noe gøy å slite med dette.
indigo25 Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 13. februar 2011 oi, så lenge... nei,det er ikke gøy. reduserer livskvaliteten og det sosiale livet blir også begrenset..kan jo ikke trille turer sammen med andre, da de går for fort og langt.... eg hater bekkenløsning!!!
kirvill Skrevet 13. februar 2011 #5 Skrevet 13. februar 2011 Jeg har litt symptomer enda, mest i korsrygg og hofter. MErker det hvis jeg står mye i ro på hardt gulv (feks ved matlaging), evt når jeg gikk og bysset hele kvelden. Går i treningsgruppe hos fysio for de med bekkenplager, det synes jeg hjelper godt! Lærer å stabilisere muskelgruppene rundt bekken, i tillegg til myyyye kniping. Anbefales å få delta på noe slikt om det fins i nærheten
2tettebabyer Skrevet 13. februar 2011 #6 Skrevet 13. februar 2011 symfyseløsning, hva er det?? høres ut som jeg kan ha det for har såå vondt i symfysen etter fødsel at jeg blir helt gal. værre nå enn da jeg gikk gravid. har tenkt til å oppsøke lege for å få fysioterapi for noe jeg trodde var bekkenløsning. men jeg har bare vondt framme og rundt vagina, ikke i korsryggen. jeg kan ikke gå no særlig tur, og liker best å sitte helt i ro siden alle bevegelser gjør vondt. noen dager er værre enn andre.
indigo25 Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 13. februar 2011 symfyseløsning er bekkenløsning, bare i det leddet som sammenbinder bekkenet foran, altså symfysen ( skambeinet). Smerter der regnes som å være verre enn bekkenløsning bak og de som får plager både foran og bak er de som er mest rammet etter fødsel også.. Jeg trodde jeg hadde plager bare foran i svangerskapet, men det var no bare fordi de smertene var verst. Nå etter fødselen har jeg hatt plager bak også, men det gir seg jo aldri helt. 4 mnd siden nå. Begynner å tro jeg må leve med det. Da blir jeg veldig begrenset og får nok enn mye mindre livskvalitet da jeg er vant til å trene, sykle og være aktiv. Ikke sitte på baken og ta imot hjelp. Æsj, jeg vil bli bra. Noken tips?
Mammahjertet <3 Skrevet 13. februar 2011 #8 Skrevet 13. februar 2011 Jeg er noe plaget enda selv nå 6 mnd etter fødselen. Jeg hadde det ikke verst i symfyseområdet forresten. Nå er jeg så pass bra at jeg kan trene litt yoga. Står bare over de øvelsene som kan skape ustabilitet i bekkenet mitt som ikke er helt på plass enda tydeligvis. Jogging er nok ikke det beste du kan gjøre. Det er alt for heavy for bekkenet ditt nå mens du fremdeles har såpass vondt. Er du klar over at du har rett på gratis fysioterapibehandling selv nå etter fødsel? Flere har også gruppetrening der du kan få styrket kjernemusklene dine. Hvis du skal trene på egen hånd, så tenk over hva som kan styrke kjernemuskulaturen din. Start med det først. God bedring til deg.
indigo25 Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #9 Skrevet 14. februar 2011 Takk fro det. jeg går hos fysio en gang i uken, men det virker ikke som han har helt peiling synes jeg.Bare masserer litt..blir ikke noe bedre etterpå og det jeg får gjøre er litt knebøy... Situps er vondt å gjre i hele symfyseområdet. Trodde ikke det skulle bli sånn å ha baby i hus, har ennå ikke vrt på en eneste trilletur og det er så trist å se mannen gå alene med vogna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå