myramor Skrevet 12. februar 2011 #1 Skrevet 12. februar 2011 uff, ikke nok med at det er mer enn nok å gå gravid, så har jeg fått åreknuter der nede....skikkelig ubehagelig, og ikke noe fint å se eller kjenne på. Noen som har tips, eller erfaringer med å føde med dette?
lillespiren2:) Skrevet 12. februar 2011 #2 Skrevet 12. februar 2011 Hei! jeg har d også, og hadde det forige svangerskap. det er nok vanlig å få det. jeg merket ikke noe til dette under fødselen. svært ubehagelig er det ja! det kan jeg være enig med deg i.
2småkrapyl Skrevet 13. februar 2011 #3 Skrevet 13. februar 2011 Har hatt dette i svangerskap nr 2 og 3. Ikke så ille 3 gangen faktisk. Men det er jo ubehagelig, og ikke pent. Men hvem skal se så mye der nede akkurat nå??!! Spurte gynekolog om det var noe jeg kune gjøre for å forebygge det denne gangen, men det var ikke mye. Det blir kanskje å sitte med beina høyt...men det kan man jo ikke holde på med hele tiden. Men, det positive er at det, i alle fall for meg, ikke hadde noe å si for fødsel. Kjente det ikke i det hele tatt. Og så gikk alle bort etterpå. Det kjipe er at hvis man er disponert for åreknuter, er det også stor sannsynlighet for hemorrider.. Og DET var grusomt vondt etter fødsel, og har vært et slit å bli kvitt. Tips er å bruke et lett avføringsmiddel i tiden etter fødsel, så man slipper noe press ved avføring. Guffent tema dette, men nok en plage å forholde seg til. Urk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå