Gå til innhold

Vekke baby for amming før man legger seg selv_noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min jente på 11 uker har begynt å sovne i 8tiden på kvelden, nor som resulterer i at hun våkner for mat kl ca kl 00. Vurderer å vekke henne kl 23 for amming før jeg legger meg selv, men er litt redd hun ikke får sove etterpå. Noen erfaringer med dette? Hun har hele tiden sovet godt fra kl 21 til ca kl 08 med en eller to nattamminger, men nå har hun plutselig begynt å vil ha tre tette nattamminger noen netter.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg personlig har aldri vekket guttene mine for å amme. Da har jeg heller ventet med å legge meg hvis jeg vet at de for eks våkner 00:00 for pupp. For jeg er litt sånn at det er bedre å da legge seg litt senere, å fortsatt være relativt våken, enn å ha lagt meg, for å så kort tid etterpå bli vekket, hehe..(Når man KAN velge liksom)

Hun har nok en økeperiode:)

Du må nok bare gjøre det du mener er best. Men hvis man vekker sovende barn, så kan det resultere i at de blir sutrete osv. fordi de ikke fikk sove ut det de trengte, å hvor det da kanskje ikke lønnte seg alikevel? hehe, lykke til!

Skrevet

Påsan får flaske, men ellers går situasjonen vår ut på det samme. Jeg "vekker" ham kl. 23:00 og gir ham mat, da har han sovet fra 19:00-20:00. Det er egentlig ikke vekking, han spiser som en robot i søvne og sovner igjen med en gang.

Du kan jo bare prøve, så ser du om det fungerer for dere :)

Skrevet

Jeg "vekket" mini for mat amming/flaske i 23-tiden før jeg selv skulle legge meg frem til han var 6 mnd og vi begynte med grøt på kvelden, og det var ganske begrenset hvor mye han spiste det siste måltidet. Da forskjøv vi nattmaten gradvis nærmere og nærmere kveldsmaten til de to måltidene til slutt sammenfalt. Mini var heller ikke ordentlig våken når jeg tok han opp for mat. Hadde ingen problemer med at han ikke sovnet igjen etterpå.

Skrevet

Om det er en stund siden snuppa på 2 mnd har spist, så vekker jeg henne for mat før jeg legger meg rundt kl ti.

Jeg skifter evt bleie før hun får mat, for hun våkner mer av det. Hun får flaske, så er det bare å ta henne med meg på soverommet hvor hun heldigvis sovner greit og raskt :)

Siden hun sovner så greit igjen synes jeg det er bedre å gjøre det sånn, enn å bli vekt et par timer etter jeg har lagt meg.

I starten venta jeg til hun våkna selv rundt tolv, så la vi oss etter det. Men merka det blei for lite søvn på meg da, med 1-2 oppvåkninger til for mat senere, og så opp med storebror på morgenen. Siden han er en morgenfugl som vanligvis er klar for dagen rundt halv sju!!!

Skrevet

Jeg har en gutt på 3,5 mnd. Han legger seg 20.00. Jeg ammer alltid før jeg legger meg. Han sovner veldig greit igjen.

Annonse

Skrevet

Jeg vekker ikke datteren min med mindre jeg må, er heldig med at jeg sovner kjempelett igjen selv, så gjør meg ingenting å våkne for å gi henne mat, for så å sove videre igjen...

Hvis de blir overtrøtte kan du ha en lang natt forran deg... Og det er i hvertfall ikke noe jeg er villig til å ta sjansen på, har sitti oppe til kl 6 om natten før vi, og det er ikke en natt jeg ønsker å gjenta :D

Skrevet

Jeg gjør alltid dette.. Gutten min er 3 mnd. og legger seg i 20 tiden ... han får så klart en flaske før dette og så sover han til jeg legger meg i 23 -24 tiden da tar jeg han opp og gir han en flaske .. han låpner ikke øynene et sec. legger han på skulderen for å få en rap men i 98% av tilfellene sover han bare .. og da sover han til kl er 8-9 neste morgen .... Deilig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...