høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 12. februar 2011 #1 Skrevet 12. februar 2011 Er det greit? det blir vel en helt annen temperatur nedi vogna? vi skal ikke gå før om to timer, så regner med det blir litt mildere... Hvor kaldt/varmt kan det være for å ta med en 3 mnd gammel baby ut på tur?
sepgutt10<3novjente11 Skrevet 12. februar 2011 #2 Skrevet 12. februar 2011 jeg gikk ut i over 10 minus ihvertfall og det gikk helt fint for han var godt pakka ned i. Han var ikke kald i ansikt el noen andre plasser. De som bor helt opp i nord kan vel ikke stenge seg innendørs i mange mnd :S
Gjest Skrevet 12. februar 2011 #3 Skrevet 12. februar 2011 Jeg vet sannelig ikke om jeg hadde gjort det. Men jeg er ikke vant til slike temperaturer egentlig. Jeg vet slektningene mine på indre Østland gjør det, og jeg tipper det er helt ok. Jeg ville i så fall ha tatt på regntrekket rundt vogna for å gjøre det ekstra lunt nede i kalesjen, slik at det ikke blir direkte og kald luft barnet puster inn. Det er visst den luften de puster inn som ikke er helt bra om er for kald. Og sjekke med hånda ned i vogna ofte. God tur.
Gjest Skrevet 12. februar 2011 #4 Skrevet 12. februar 2011 Personlig hadde jeg ikke tatt med de små ut på tur da det er kaldere enn -10 med mindre jeg ikke har annet valg... I dag måtte jeg ut pga hunden, har absolutt ikke peilig på hvor kaldt det er for målestokken vår har vært ustabil i dag, men pakket henne gooodt inn, både ullklær, dress, votter, lue, "sko" og voksipose... I tillegg til at jeg hadde et helseteppe over åpningen. Det er ikke anbefalt å ha teppe over åpningen, selv ikke helseteppe, men i dag ville jeg helst holdt henne inne for det var ikke noen behagelig temp ute, men ut måtte vi jo så gjorde det på denne måten for å få det unnagjort...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. februar 2011 #5 Skrevet 12. februar 2011 10 minusgrader er den anbefalte kuldegrensa for så små babyer; http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article533377.ece
MissVaiper Skrevet 12. februar 2011 #6 Skrevet 12. februar 2011 Selv de oppe i nord går ikke ute med babyer når det er for kaldt! Må man ut, så bruker man en oppvarmet bil selv på korte strekninger. Helsemyndighetenes anbefaling er å ikke ta de små med ut når det er kaldere enn - 10. Dette på grunn av at de små ikke har lunger som er godt nok utviklet til å takle den kalde lufte, som kan føre til senskader som astma eller andre lungesykdommer. Dette er anbefalt til barnet er minst 1 år. Dette er en anbefaling. Se an vind og luftfuktighet og ikke minst nødvendighet av turen. Om barnet trenger å sove er det mye bedre å legge barnet på et kjølig rom og godt innpakket enn å gå ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå