jj25 Skrevet 12. februar 2011 #1 Skrevet 12. februar 2011 Min datter på 6 uker har de siste 3 dagene hatt lange perioder med gråting og promping. hun nærmest hyler når prompene kommer. Hun får til slutt sove, men sover ikke mer enn max 1 time før det er på han igjen... lurer jo på om dette er kolikk. noen generelle råd mot luft i magen ta'es imot med stor takk,- evt råd for smertelindring mens "takene" står på.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 12. februar 2011 #2 Skrevet 12. februar 2011 Hei! Så trist å høre at jenta de sliter så med magen! Begge mine gutter har hatt kolikk, å det er søren meg ingen spøl når det står på. Først og fremst, så er det veldig bra at hun prumper! Da får hun noe ut, å det er veldig bra. Yngstemann på nå litt over 5mnd, begynte når han var litt over en uke, så bare økte det på for hver dag. Han gråt fra han sto opp om morgenen til han til slutt sovnet i 4 tiden på natten. Eneste gangene han ikke gråt, var når han sugde pupp, så det lot vi han få gjøre ofte. Flere ganger klarte han ikke suge heller, fordi han hadde så vondt. Vi valgte å gå til fotsoneterapi og akupunktur, da helsestasjonen rådet oss til å prøve dette.. de hadde ikke sett noe så ille på åresvis.. Så vi var jo bekymret for at det var noe annet som ga han smerter, men de fant heldigvis ikke ut noe annet enn at han hadde kolikk.. Han ble bedre for hver gang i behandling, å vi gikk dit 5 ganger, å han var kurert. Noe som mine synes var veldig godt, som fotsoneterapauten tipset meg om, er å ta olje på navlen til babyen, massere løst i ring rundt navlen (med sola) med pekefingeren. Det stimulerer tarmsystemet, slik at luft og avføring kommer lettere ut. Mine gutter ble helt salige av det, etterfulgt av MASSE prump og bæsj, hehe:) Så brukte vi bare vogna til å sove i. Vugging og atter vugging, hehe:) Masse lykke til!
jj25 Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2011 Tusen takk for svar! Skal absolutt prøve massasjetipset ditt! Klem:)
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 12. februar 2011 #4 Skrevet 12. februar 2011 Hei Dette hørtes akkurat ut som sånn vår gutt var da han var på hennes alder. (han er nå snart 5 mndr) Skrek mye hele tiden, presset og presset, hylte til når han prompet. Vi gjorde mange forsøk, noen funket bedre enn andre: 1.Kiropraktor (med god erfaring med babyer). Gikk til kiropraktor da han var 4 uker ca, han fikk diagnosen kolikk, og vi hadde 3 behandlinger i løpet av 1,5 uke. Syns det virker litt de første ukene etter behandlingene men så var vi tilbake på start igjen. 2. Akupunktur: Hadde 2 behandlinger da han var ca 6-7 uker, ingen effekt i det hele tatt, syns heller han blei værre faktisk. 3.Minfom dråper: Funket ikke i det hele tatt, men vet de har hjulpet mange, så sikkert verdt et forsøk!! Fåes kjøpt reseptfritt på apotek. 4. Fenikkelte: Han fikk dette før hvert måltid i ca 4 uker.. null effekt! 5. Sukkervann: Funket bra når han hylte som værst. Dette skal ikke brukes forebyggende, men gi ungen det når han har skikkelig vondt! Det virker smertestillende ( i alt fra 10min-2 timer) og sukkeret gjør samtidig sånn at det blir lettere å få ut luften i magen. Dette funket veldig bra på oss i noen uker. Vi gav han litt med en sprøyte i munnen, han smattet det i seg, fant roen, og sovnet. Kunne da sove mange timer i strekk, halleluja!! 6. Byttet flaskemerke (han fikk bare mme): Byttet fra avent flasker, til dr browns. Dette hjalp mye, men han var fortsatt veldig plaget. 7. Infacol dråper: Dette gav oss en "ny" unge!! Samme kvelden vi startet med det blei han helt fin og det fortsatte han å være, helt til vi sluttet med infacol dråper da han var ca 3,5 mnd ( da hadde vi brukt det før hvert måltid i ca 1 mnd). ANBEFALES PÅ DET STERKESTE! Ja, sånn gjorde nå vi det, prøvde masse forskjellig, noe funket litt, noe ikke i det hele tatt, og til slutt fant vi redningen Lykke til, håper dere finner noe som virker for dere, det er hardt når det står på, det vet jeg alt om Klem
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 12. februar 2011 #5 Skrevet 12. februar 2011 En ting til.. da vi sluttet med infacol dråper når han var 3,5 mnd, hadde han ikke behov for det lengre. Da var magen blitt fin igjen, og han hadde/har ikke behov for noe "hjelp" til magen lengre.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 13. februar 2011 #7 Skrevet 13. februar 2011 Jeg kjøpte her : http://www.westons.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå