Gå til innhold

en UFATTELIG sein fødselshistorie ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette skjedde 31. AUGUST ! (har holdt meg vekke fra forumet i ganske lang tid skjønner dere)

6 dager overtid med nr. 2 :)

vi har solgt leilighet, og kjøpt oss hus... om min samboer har hele tiden sagt at hvis jeg bare kunne vente med å føde til kontrakten var undertegnet så var alt fint ;)

vi satt på kontoret til eigendomsmegleren, og jeg hadde noen få tak i magen... litt harde kynnere! og jeg fleipet å sa at jeg kom til å være på KK 3 timer etterpå ;)

kontrakten ble undertegnet og akt var flott! :D da hadde vi fått huset vårt :)

vi reiste hjem i leiligheten og satt på altanen. plutselig var det noe som ut av meg nedentil og jeg sa til min kjære at NÅ gikk vannet! klokken var da 14.00....

jeg reiste meg opp og der var det ikke noe vann i det hele tatt :(

jeg gikk inn på do, og såg det var blodspor etter meg hele veien inn... huff, og jeg som ikke hadde kjent fosterbevegelser den dagen heller...!!!

det fosset blod ut.... det var som i en skrekkfilm! jeg skalv og forventet det værste...

fikk kontakt med føden, og de ba meg komme på en kontroll! ble sendt på sparketest og tok UL for å utelukke at det var morkakesvikt. HELDIGVIS hadde baby det bare så fint og det var en VELDIG kraftig tegnblødning :))

klokken 15.30 spurte de om jeg hadde vondt i magen, eller om jeg kjente noen rier. :) jeg sa at jeg hadde noen tak av og til, men ikke noe vondt!

får da beskjed om at jeg har 2 cm åpning og rier :) JIPPI! da kommer det en baby snart da :D alt var helt surrealistisk...

ble lagt inn på føden ca klokken 16.00 etter klyster :) og da kom riene på løpende bånd UTEN stopp.... de økte og minket i styrke, men de var der konstant... så VELDIG gode rier da =)

etter en stund kom pressriene, og jeg måtte jo bare presse! noe jeg ikke fikk lov til (fikk pressrier på 9 cm åpning sist også).

pustet meg gjennom de utrolig nok :)

men så var tiden inne.... jeg skulle snart få holde min lille prinsesse i armene!! jeg fikk lov å presse, og presset lenge syns jeg (jeg aner ikke hvor lenge, men det var en stund) . Hodet kom ut, men der sa det stopp... :(

ikke SØREN om jeg fikk henne ut. de dro og dro i henne, ingenting hjalp. da ringte de på barnelegen, og det kom 7 stk løpende inn! men da hørte jeg jordmor sa : "denne ungen SKAL ut NÅ!!!! " så tok hun hele hånden sin inn bak skuldrene til baby og vridde henne ut.... alt dette UTEN bedøvelse!!! og jeg kan si at jeg kjente det godt ja =)

men lille prinsessen ble tatt fra meg for hun hadde ikke fått oksygen stakkars, i den tiden hun satt fast. men jeg fikk henne på brystet etter en stund heldigvis =) alt gikk bra !!!! hun hadde ingen hjerneskader og alt var fint!

4290 gram og 54 cm lang gullunge <3 født akkuratt 6 timer etter jeg begynte å blø hjemme!!!

men tiden etter var ikke så kjekk, jeg mistet 1500 ml blod og fikk 2 enheter med blod overført.... jeg låg aleine med min lille skatt på KK i 4 dager, uten styrke til å løfte henne... :( pleierene måtte snu både meg og prinsessa når hun skulle ammes, og jeg synes egentlig alt var bare styr. jeg hadde SÅ lyst hjem til pappaen og den stolte storesøsteren på 2 1/2 år! :)

men hjem kom vi, selv om jeg var bleik som et lik og ikke hadde NOEN krefter. :)

men nå, snart 6 mnd etter har vi det fantastisk i det nye huset vårt, og vi kunne ikke hatt det bedre! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så ltt at det gikk bra tilslutt. Du hadde jo en tøff fødsel... Gratulerer så mye :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...