Gå til innhold

Tips til Keisersnitt fødebag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha keisersnitt til onsdag og lurer på om det er noe spesielt jeg bør huske på som kan være lurt å pakke med???

Videoannonse
Annonse
Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn
Skrevet

Tror baggen er nok så lik for ks og vaginal fødsel..

Men vil se for meg at det kan være greit med store sloggi-truser som går langt opp over magen (om man ikke vil bruke nettingtrusene), og bukser som går godt opp på magen, så det slipper å gnage mot såret.

Skrevet

Jeg hadde ks for straks 3 uker siden og lurte også fælt på dette. Endte opp med fryktelig mye unødvendig. Bodde på barsel på rikshospitalet

i 3 døgn. Her får du mine tips:

Bra å ha:

- ammebh

- ammeinnlegg

- purelansalve (men tror de hadde det på sykehuset)

- joggebukse som går litt opp på magen

- god og vid t-skjorte el.l., 1-2 holder

- kamera seff

- leppepomade

- toalettsaker (asan!)

- klær til babyen tok pappaen med når vi visste om gutten skulle ha str 50 eller 56, han fikk ikke overnatte

unødvendig:

- truser, nettingtrusene synes jeg var veldig behagelige!! de holder bleia og bandasjen på plass mye bedre enn vanlige truser

- bind (de har på barsel)

- mat og drikke, det er kiosk nede og du får gjerne en mugge vann

- sminke, ikke akkurat noe jeg tenkte på eller hadde tid til

- masse topper/ ammetopper, de skjortene på barsel er usexy, men fryktelig praktiske, særlig om natten

- morgenkåpe, barselskjortene fungerer bedre

Klarer ikke helt å huske merker jeg, men jeg ble overrasket over hvor fryktelig fort tiden gikk og hvor lite jeg var oppe av sengen. Det første døgnet ligger man gjerne etter ks, og turene oppe ble ikke mange, litt pga smerter, men mest pga vi rakk det ikke. Tiden fløy, mye som skal skje på kort tid!!

Lykke til!!! :-)

Skrevet

Lypsyl!! Uansett hvilken type fødsel :P

Luften på sykehus er fryktelig tørr så jeg var konstant tørst og tørr på leppene. Gjerne håndkrem også :)

Ukeblad/bøker/kryssord og annen tidsfordriv. Kan blir kjedelig i lengden når babyen bare sover og man ikke klarer å komme seg så mye rundt :)

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg hadde keisersnitt for 4 uker siden. Og de nettingtrusene er fine de men veldig upraktisk også når man river av papiret på teipen under bindet. Og hvis man ikke river den av så flytter bindene på seg så jeg angrer på at jeg ikke tok med noen av de svæære trusene jeg hadde kjøpt.

Gravidbuksene er et must. Og så angrer jeg på at jeg ikke tok med morgenkåpen min pga når jeg måtte reise meg opp første gangen med kateter så fikk jeg ikke på meg bukse og måtte derfor gå med "rumpa bar" til badet. Hadde heldigvis rommet alene den dagen/natta. En knelang nattkjole hadde egentlig vært fint første natta også når jeg fikk disse hetetoktene og ikke orket alt styret med å dra på nattshorts for å ikke blotte rumpa til alle som kom inn. hehe

Ellers savnet jeg håndkrem og et ekstra babypledd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...