gulle88 Skrevet 11. februar 2011 #1 Skrevet 11. februar 2011 Når jeg gikk førstegangsgravid så var jeg veldig nysgjerrig på hva vi trengte , hva det kostet og hvor jeg finner det, tenkte derfor og samle opp noen tips her , og dere andre er velkommen til å legge inn mer =D Basic: Vogn ----- husk at den skal være god å trille, ha med i bilen, god å ligge i selv når baby ikke er liten lengre men 2-3 år og skal sove i vogna. Pris og farge og design er som en stor jungel Sprinkelseng ----- finnes kjempemange fine og her er det store prishopp! Dyne til senga --- bør absolutt være allergivennlig. ( ca. 400,-) Dyne til vogna ----- føder du på sommern trenger du ikke vognpose med en gang. (ca 200 ,- ) Vognpose ---- finnes mange, men ikke mange brae, vær obs på brannfaren og hvor godt den holder varmen og dekker barnet. Anbefaler på det sterkeste voksiposen (original) og Ticket2heaven sin vinterpose =) Pris ca. 1200 - og oppover Ammepute ------ anbefaler og kjøpe ei god kraftig ei, god ammestilling er alfa omega! ( ca 400,- ) Sengetøy ------ masse fint overalt! =) Du trenger ikke mer enn 3 sett til hver størrelse. ANNET: Babycall ------ vi har sjeldent brukt det, men er kjekk å ha Tåteflaske ------ anbefaler å kjøpe en tåteflaske som er kolikksikker. vår lille hadde kolikk og når jeg begynte med dr.brown sine flasker gikk det fort over =) Smokker --- tenk på at babyen kan fort favorisere et merke Vippestol ----- hadde ikke klart meg uten!!!! Lekegrind --- ville ha det til nr en men det ble aldri noe av, men det er kjekt å ha, men ikke et must. Men nå som vi venter nummer to skal vi ha det! Termostat til badevannet Febermåler ---- og husk febermålerhetter, og stikkpiller. Kjekt å ha liggende! Likens som saltvannsdråper til tett nese og rennende øyne Klær tilpasset årstid ------ anbefaler ull på vinter, høst , vår... kommer ikke på mer i farta, men er lov å spytte inn Nettadresser: bebito.no nelly.no babydreams.com basson.dk rudo.no drommerom.no meandi.se alexi.no bambina.no lilleollebolle.no ringo.no osv... =)
Emma-N87 Skrevet 16. februar 2011 #3 Skrevet 16. februar 2011 Sjekk ut denne siden også. http://www.barnetoppen.no/ Her er det mye fint! Miljøvennlig og giftfrie leker og utstyr. Det er noe jeg er veldigf opptatt av hvert fall. At det ikke inneholder feks BPA og økologisk bomull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå