<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 11. februar 2011 #1 Skrevet 11. februar 2011 Jeg aner ikke hva jeg gjør feil. Men hun sovner ved puppen og så fort jeg skal legge henne fra meg våkner hun. Når jeg legger henne i sengen sin bare skriker hun. Jeg regner med at hun er mett da jeg har puppet henne masse og i dag prøvde jeg med en flaske mme etterpå for å se om hun var mer sulten. Tok 10 ml så sulten var hun nok ikke. Vet ikke om hun rett og slett kan være overtrøtt? Slik ser dagen ut iallefall: Ammer ca 2-3 ganger om natten ink morgenen kl syv. 07.30- står opp 09.00- pupp 09.30/10.00-13.00 ca. Sover hun 13.00- pupp 14.00-16.00/16.30- sover hun 16.00/17.00- pupp 18.00- pupp 19.00- pupp 20.00-22.00 pupp litt oftere og legger seg Lurer på om hun kanskje sover litt for mye på dagen? Blir jo 5-6 timer og det er vel kanskje derfor hun også kan våkne rundt kl 5 om morgenen og holde det gående 1 times tid. Håper og tror hun får bok mat iallefall. Men hadde vært supert om noen kunne kommet med noen tips til hvordan en dagsrutine bør se ut? Vet jo selvfølgelig at det er litt opp til hver enkelt og at alle barn er forskjellige. Men hvordan ser deres dag ut og hvor ofte pupper/gir dere flaske?
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 11. februar 2011 #2 Skrevet 11. februar 2011 Jeg oppdaget at lillen sov lengre på egen hånd når jeg la ham på mage, på dagtid. Var da alltid i nærheten av ham, og jeg vet dette er omdiskutert, men for oss var valget overtrøtt, supermisfornøyd smågal baby og mageleie. Nå er han sluttet med det igjen, sover like godt på rygg/side, nå er han fem mnd. Har du begynt med grøt? Mener ikke å være slem eller noe, vet det er et sårt tema her inne, men siden du ammer så ofte, kanskje hun ikke får i seg nok? Siden du ammer så ofte, og hun er blitt såpass gammel mener jeg. Hadde hun vært 1 mnd ville jeg ikke reagert. Kanskje du har veldig mye formelk og hun får lite av den feite melka?
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2011 Hei du:) Takk for svar og fine synspunkter:) Ja,kanskje hun ikke blir ordentlig mett,men hun er jo alltid blid og virker fornøyd... Hmmm,kanskje hun får i seg for mye av den formelle ja. Noe tips til hvordan jeg bør gjøre det så hun får mest av den fete melka? Pklemme ut litt av melken først før hun får suge evnt? Nei,hun får ikke grøt da hun har gått opp tilfredsstillende,men kanskje begynne å vurdere det da:) Men som sagt,er jo litt rart om det kun er sult det står på,da ville hun vel drukket mer mme? Tåler å høre om at man kanskje ikke har nok mat selv til babyen:) Hun er nå så stor likevel så nå blir jo melken snart gradvis erstattet med fast føde:) Var ikke noe av det du skrev som skulle tilsi at jeg skulle reagert,du la det frem på en super måte og jeg spurte etter råd så jeg tar imot alle tips:)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 11. februar 2011 #4 Skrevet 11. februar 2011 Jeg ammet hver 3 time hele dagen og hver 2 time hele natten frem til ca 5,5 mnd. Da startet jeg litt med grøt på kvelden.. nå ammer jeg ca hver 3 time hele døgnet noen ganger går det 4 timer.. Lillegutt måtte alltid bysses i søvn, somregel sovnet han ved puppen men våknet når jeg la han så da måtte vi bysse å bysse å etter kansje 1 time sov han i sengen, han våknet da etter kansje 30-60 min å det var på ann igjen.. dette har nå begynt å gå seg til ser det ut som. han er 6mnd imorgen å de siste kveldene har han våknet etter 1 time men jeg har bare trengt å vugge litt på vuggen så sover han like godt å har somregel ikke fortsettet å sovne.. inatt fikk han også kun mat i 2 tiden, rundt halv 6 og ikke før halv 10 igjen. Våre rutiner er som følger, han står opp i 09 tiden. trenger somregel dupp etter 1 1/2 time- 2 timer, da sover han 2-3 timer. er så våken i rundt 2-3 timer før han får seg en liten dupp på 1/2-1 time alt ettersom når han sovner.. idag hadde han ikke noe dupp fra halv 2 til han la seg litt før halv 8 å for første gang kunne jeg legge han i sengen å han sovnet av seg selv uten en lyd! Det var han selv som ikke ville sove til noe dupp nr 2 idag.. han har begynt å få smake litt potet når vi spiser middag. han ammes litt før 19, så grøt å så legging. så som sagt ammes han ca hver 3 time.. jeg hadde foresten en periode der jeg måtte trykke litt på puppen mens han spiste for å få han til å drikke nok så han ikke var sulten etter 1 time, for han slapp med en gang melken ikke sprutet ut lengre. det ble litt rotete men håper du skjønner og at det kansje var litt til hjelp
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. februar 2011 #5 Skrevet 12. februar 2011 Legger hun seg ikke før kl 20-22? Hvis hun ikke sover etter kl 16, vil jeg tro at hun rett og slett blir litt overtrøtt kanskje? 4 -6 timer våken i strekk for en så liten baby er mye, for helst bør de jo sove etter ca 2 timer våken, gjennom hele dagen egentlig (her må hun ofte legges for å sove etter bare 1,5 time våken også, kommer an på dagsformen hennes) Her har vi ikke faste spisetider enda, vi pupper litt her og litt der egentlig, så akkurat hvor ofte hun får pupp det vet jeg faktisk ikke Men grunnen til at jenta di våkner når hun legges ned fra puppen er antakeligvis pga søvnassosiasjon og ikke sult nødvendigvis, les mer her; http://www.sovlillebaby.com/assosiasjon.htm
gutt 10 Skrevet 12. februar 2011 #6 Skrevet 12. februar 2011 Tenker det samme, at det er søvnassosiasjonen som er problemet. Har en gutt på samme alder, og jeg bruker elisabeth pantleys metode med å la han neste sovne på puppen og så løsne grepet, slik at babyen sovner inn uten puppen i munnen. Denne metoden tar lang tid for oss å innarbeide, da han er vant til puppen, men synes "no cry"- løsningene til pantley er sympatiske og lettere å holde seg til enn strenge "ligg i senga di til du sovner av deg selv"- metoder. Sjekk henne ut på nettet om du er interessert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå