Gå til innhold

Oppdage MA? Plis se her..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at en ofte må ha utskrpning etter en MA. Men hva om en har en MA før en har funnet ut at en er gravid. Mensen kommer ikke, og ingen test er possitiv. Hvordan oppdages dette da? Og hva gjøres? Kan det som er igjen inni kroppen skape problemer med å bli gravid igjen dersom det ikke blir skrapt ut?

Har aldri hatt ustabil syklus, og er nå 1 uke over IKM. Men ingen positiv test, og føler meg heller ikke gravid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nettopp det som er med MA. En oppdager det normalt ikke før etter mange uker. Jeg selv oppdaget det 5uker etter at fosteret døde da jeg følte det var noe galt og mange går det opptil 3mnd før de da finner det ut. Så for å berolige deg så er det uansett normalt og skal ikke skade kroppen på noen måte ved at du får problemer med å bli gravid igjen. Ikke alle med MA som får utskrapning fordi kroppen ordner til slutt opp selv. Så om mensen ikke kommer hos deg på et par uker til og du fortsatt ikke får en eventuelt positiv graviditetstest så vil det jo være normalt å ta kontakt med lege for en sjekk.

Kan jo hende du er gravid. Min venninne fikk ikke positiv test før 3 uker etter hun skulle hatt mensen.

Skrevet

Ved en MA så vil nesten alltid kroppen ha et visst nivå av HCG frem til alt er ute. Jeg hadde en del rester sist, og hadde HCG i kroppen i to mnd. etter MA'en ble oppdaget, nesten 3 mnd. etter det skjedde, så da tror jeg faktisk du ville fått utslag på test. For mange fortsetter kroppen å vise tegn på graviditet i ukesvis, og til etter at fosterrestene er ute.

Ta en ny test om noen dager, så vet du :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...