Gå til innhold

Noen som har gått på provera?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg var hos gynekologen i dag og fikk konstatert pcos.. Var egentlig veldig forberedt på det etter å ha lest litt rundom i forhold til symptomer + at jeg omtrent har totalt fravær av noe som helst syklus... :-(

Uansett... jeg fikk Provera på resept og skal prøve med det en stund fremover for å se om det kan få kroppen til å komme litt i system igjen i forhold til syklusen.

Er det noen som har prøvd noe lignende som har opplevd at det resulterte i at man fikk eggløsning og ble gravid? :-) Eller har noen andre erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått på provera! Jeg fikk det når jeg hadde blødninger nesten sammenhengende i et halvt år! Tablettene skulle stabilisere syklusene, og det gjorde de! Er bare den erfaringen jeg har med de ;)

Skrevet

Hei:-) Jeg har gått på de noen ganger. Første gang så ble jeg gravid første eggløsning med de... Men nå har jeg tatt tre runder med 1 så2 og så 3 tabletter uten resultat. Skuffende..... Men nå er det kun 4 dager til jeg kan ta sjekk, og denne gangen uten hormoner. Har antydning til Pcos, så det er ikke lett... Selv om det er utslag på eggl test, så er det jo ikke sikkert egget løsner heller...

Men masse lykke til, krysser fingrene for at det går bra!!!!!

Skrevet

Tusen takk for svar begge to :-)

Håper kroppen kommer i system og eggløsningen kommer! Slik det er nå har jeg bare hatt mensen en gang siden mai 2010, så sånn sett kan det vel ikke bli verre...hehe.. *krysser fingrene for en spire snart*

Lykke til til dere også!!

Skrevet

Hei:-) Satt og tenkte litt nå, og tror at jeg fikk pergotime for å få eggløsning og provera for å få mensen regelmessig.... Sorry at jeg surrer litt.... Men uansett så er det hormoner å få for å kunne få eggløsning også...... Igjen, lykke til:-)

Skrevet

jeg brukte provera noen sykluser for å få i gang igjen mensen etter p-sprøyta. det funka som bare fy :) fikk pergo samtidig.. men ingen baby da.. fortsatt ikke, snart 2 år etter p-sprøyta..

Skrevet

Hei :)

Jeg begynte på provera i dag. Skal ta en tablett om dagen i 10 dager, for å få en blødning. Hadde MA for noen uker siden, og skal begynne på pergo når jeg får blødningen. Jeg har ikke pcos da, men har alltid hatt uregelmessige sykluser, og har ikke el av meg selv.

Skrevet

Fått samme kuren som meg du da :) Er spent på hvordan det funker!

Eller det vil si, jeg har ikke fått pergo... Gynekologen ville vi skulle se ann litt om jeg ble gravid uten det først.. så da håper jeg på det ;-) Ellers kunne jeg få pergo i neste omgang. (om tre-fire måneder)

Skrevet

Ja er spent på denne proveraen jeg også! Hvor mange dager har du tatt den nå? Er ganske spent på hvor mange dager det tar å få "mensen" etter siste provera tablett...

Håper du slipper pergo da, og at du blir gravid en av de nærmeste syklusene! Skulle du ta blodprøver de kommende syklusene for å sjekke om du trengte pergo eller?

Skrevet

Jeg har tatt åtte piller nå, så er snart ferdig med kuren for denne gang! Så får vi håpe "mensen" kommer...

Det ble ikke nevnt noe om blodprøver når jeg var der...Kan de se på innvendig ultralyd om man har hatt eggløsning?

Har bare fått en oppfølgingstime om noen måneder. Kanskje det blir blodprøver da...Merker jeg kanskje skulle spurd om noe når jeg var der :-p

Men da kom jeg selvfølgelig ikke på det..

Skrevet

Hei:-) Håper mensen kommer snart! Og at kuren har virket. Vet ikke om de kan se om du har hatt EL på innvendig UL, jeg har bare fått konstantert at det er EL om 1-3 dager når jeg har tatt UL. For å sjekke om jeg har hatt EL har jeg vært og tatt blodprøve et vist antall dager etter den antatte EL. Hadde ringt til legen og spurt jeg, kan jo ikke skade det?

Lykke til!!

Skrevet

Jeg tror ikke om de kan se det på UL, men som mars :-) sier så tar jeg også blodprøve for å sjekke nivået av hormonet progesteron 7-9 dager etter den antatte EL. Jeg ville også ringt legen og spurt om å få ta disse blodprøvene!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...