Gå til innhold

Da hr guttungen sovna, og jeg har tatt cytotec, klar for en kveld/natt med blod og smerter....sukk

Anbefalte innlegg

Har brukt nesten en mnd på å bestemme meg for abort, og hadde avtale på Ullevål idag for forundersøkelse. På ultralyden fant de kun en tom fostersekk, så fosteret hadde ikke utviklet seg.

Rart, men jeg har ikke hatt noe blødninger, så dette kom ganske overraskende på - men jeg ble også veldig lettet over at jeg hadde tatt riktig valg. Det var ikke meningen at dette barnet skulle leve.

Uansett, jeg kunne vente og se om jeg fikk en blødning av meg selv, eller støte det ut medisinsk - jeg valgte det siste, for å bli ferdig med hele greia så fort som mulig.

Så na venter jeg på blødning smerter som skulle komme innen 1-4 timer. Ser for meg en slitsom natt, men bf kommer og skal ha sønnen vår hele dagen i morgen, så jeg kan hvile ( vet jo ikke hvor lang tid dette tar..)

Noen som har liknende erfaringer de vil fortelle om, eller noen trøstende ord? Har smågodt, brus og en stor pakke nattbind foran meg, hehe - og en 10-pakning med pinex forte..

Wish me luck...

Fortsetter under...

Har ikke tatt cytotec, men det kom ut av seg selv (å det var jeg forbered på etter at ul viste at det ikke var noe liv der)

Vet ikke om det ene eller det andre er værre jeg...

Men jeg lurer bare på, kommer pappan til gutten din å er der i kveld/natt også? eller er du alene?

Jeg vil iallfall anbefale deg å ha noen der! Ikke for å skremme deg, men min opplevelse av det var helt jævli. Jeg har aldri hatt så vondt og vært så dårlig (å føde var ikke så ille) -jeg besvimte å nesten datt ned trappa ved badet. Heldigvis hadde jeg mannen min der.

Jeg håper det ikke blir så ille for deg, å som sagt så sier jeg det ikke for å skremme deg, men bare sånn at du er forbered... Så jeg vil anbefale deg å ha noen der!

Krysser fingrene for at det går fort, kan jo hende du er en av de heldige å bare tar en tur på do å blir ferdig med det!

Masse lykke til!

Tusen takk for svar - nei, bf er ikke her inatt, men han bor 20min gange unna, så hvis det blir krise kan jeg ringe ham, jeg vet han stiller opp. Huff det hørtes skikkelig jævlig ut det du opplevde - har som sagt en del smertestillende tilgjengelig, og fikk etpar stikkpiller(!) mot kvalme...

HI

Annonse

Jeg har tatt cytotec etter en MA som ble oppdaget i uke 12. Livmoren var 12 uker på vei, men tom fostersekk. På sykehuset sa de at det var som en sterk menstruasjon, både når det gjaldt smerter og blødningsmengde (bare for at jeg ikke skulle velge utskrapning, for det var et alternativ). Men jeg ville jo ikke ha et inngrep, når det hørtes så greit ut. Men det var IKKE greit, rier og så mye blod at jeg ikke kunne forlate toalettet på ca. 4 timer (forsøkte med eldste sine bleier, men det holdt ikke), det var så vondt at jeg holdt på å svime av og var i tillegg kvalm. Så det var veldig greit å ha samboer hjemme når jeg satt på do med bøtte i tilfelle spying, og stadig holdt på å falle av setet fordi jeg ble så svimmel. Etter ca. 4 timer roet det seg slik at jeg kunne forlate toalettet. Da jeg skulle reise meg opp fra sofaen etter noen timer svimlet det og pep i hodet når jeg kom meg opp i sittende.

Nå skremmer jeg vel vettet av deg, men jeg var faktisk glad for at jeg leste om liknende erfaringer i timene før jeg tok pillene, slik at jeg var litt forberedt, hvis ikke hadde jeg trodd at det gikk helt galt.

LYKKE TIL, håper ikke du får samme opplevelsen. Det varierer sikkert veldig.

Takk for flere svar - det er bra å høre så jeg kan forberede meg på det verste...En time siden jeg satte inn pillene, ikke noen blødninger enda, og bare såvidt litt smerter. men jeg tror jeg skal varsku bf at han må belage seg på å muligens komme iløpet av natten...

Ha en fin fredagskveld videre!

HI

Jeg tok cytotec etter ma i uke 11 i januar i fjor. Og fikk høre av andre som hadde gjort det at det var såååå jævlig... Grudde meg skikkelig til å starte, og fikk alle ut av huset om morgenen og satte i gang. Dagen gikk, uten spesielt sotre smerter, og jeg begynte å lure på om det ikke virket på meg. Blødde en del, men hadde ikke mer smerter enn jeg har når jeg har mens. Begynte å miste håpet, og så for meg sykehustur med utskraping liekvel, men om kvelden gled klumpen ut av meg.

Lykke til uansett, og det er ikke sikkert det blir fullt så ille som flere beskriver det!

Jeg tok det etter en SA i fjor da ikke livmoren tømte seg selv helt. Merket minimalt, så ringte gyn. på sykehuset etter 3 dager for å si at det ikke hadde hatt noen virkning. Men; han sa det ikke alltid var smerter og store blødninger. Hcg-måling uka etter viste at pillene hadde gjort sitt.

Takk og takk - jeg blør og har normale menssmerter, men merker det øker på litt - irriterer meg mest over at jeg gidder å sitte og se på en uberdårlig "skrekkfilm" på viasat4... Ha en fin natt videre alle sammen..

Annonse

Har hatt to SA/MA. Ved den ene (samme som deg, tom fostersekk), så fikk jeg Cytotec. Men det skjedde ikke noe... først tre dager senere kom det ut, temmelig udramatisk. Jeg blødde jevnt og trutt disse dagene, og den tredje dagen kjente jeg at det kom en stor klump. Og der kom det. Ikke noe smerter, bevsimelser eller noe annet.

Lykke til.

21.02 her.

Tror det gikk ca. 4 timer før smertene dro seg til. De kom og gikk, som rier. Etter ca. 6 timer begynte det å bli uutholdelig, og da startet blødningene for alvor. På sykehuset i forkant sa de "bare drikk og spis og lev ellers som normalt"........

Takk for omtanken - begynner å bli ganske vondt her nå, men ikke jævlig. Ikke kvalm eller svimmel heldigvis. men blør ganske kraftig - lurer på om jeg må sette på vekkerklokka hver tredje time eller så inatt, så jeg får bytta bind, og ikke våkner opp i en blodpøl... (sorry).

Virker som det kommer til å gå greit. Hyggelig med litt omtanke i natten!

klem til alle sammen

HI

Hadde jeg vært deg hadde jeg heller lagt et tisselaken eller en plastpose med handklær over under deg, så får du sove så lenge du klarer!

Lykke til videre, jeg synes ikke du skal være redd for å ringe eksen, verre at moren ligger avsvimt i en blodpøl når lillegutten står opp enn å ha noen der som kan passe på og være moralsk støtte. Er forresten eksen faren denne gangen også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...