skat Skrevet 11. februar 2011 #1 Skrevet 11. februar 2011 Nå er vi litt oppgitt over boligmarkedet her i Oslo. Nå vurderer vi å ta med våre 3 barn og flytte litt lenger ut. Noen her som har erfaring fra å bo i Skedsmo og jobbe i Oslo? Vil evt kjøpe en ekstra bil. Hvor lang tid bruker man til Oslo sentrum i rushen? Er det noen områder i Skedsmo man ikke anbefaler eller er alt like ok?
mamman til to gutter Skrevet 11. februar 2011 #2 Skrevet 11. februar 2011 Med tog fra Lillestrøm bruker man 12min til Oslo. Mange er skeptiske til toget, men fordelen fra Lillestrøm er at det går så mange tog at det alltid går et tog, selvom det ikke er det toget du egentlig hadde tenkt å ta. Ulempen er at det er dyrere enn andre steder i kommunen, nettopp fordi det er så enkelt med toget. Jeg vet ikke om noen steder som ikke er ok.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 11. februar 2011 #3 Skrevet 11. februar 2011 Har dere vurdert jessheim? Der er det buss og tog i sentrum som går til Oslo.
Prinsessemamma x 2 Skrevet 11. februar 2011 #4 Skrevet 11. februar 2011 Vi bor på Strømmen, og jeg kjører tog til og fra jobb hver dag. Om du velger å ta toget fra Lillestrøm går det mange avganger i timen, mens for meg går det tog hver halvtime + ekstratog i rushtiden. Vi stortrives her! Det er ikke spesielt billig, men utrolig koselig miljø og fint sted å vokse opp. Jeg synes Strømmen og Skjetten er utrolig fint sted, samt Skedsmokorset (dog da er det litt lenger reisevei til Oslo). Alternativt har du jo nabokommunen Lørenskog som er nærmere Oslogrensa, men er det muligens litt dyrere enn Skedsmo. Er ingen spes steder i Skedsmo jeg ikke liker.
skat Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2011 Tusen takk for svar....har lurt litt på Strømmen-området ja. Får vel ta en kjøretur en dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå