akvarangen Skrevet 11. februar 2011 #1 Skrevet 11. februar 2011 Grunnet ekstrem og langvarig brystvegring har jeg begynt med flaske til gutten min på 4 mnd. Foreløpig har jeg brystspreng de luxe, så pumper og gir på flaske. Men; han drikker bare rundt 100 ml pr måltid, max 130-140 ved noen måltider. Syns dette virker så lite? Bør kanskje nevne at han bare vil ha 5-6 måltider pr dag. 1-2 av disse får jeg vanligvis til å gi direkte fra puppen da han er i halvsøvne, så ved disse måltidene vet jeg naturlig nok ikke hvor mye han får i seg. Andre med erfaringer? Skal veie på mandag for å sjekke om vektoppgangen er ok, men foreløpig har han fått flaske så kort tid at jeg ikke har fått vært innom helsestasjonen.
akvarangen Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #2 Skrevet 11. februar 2011 ..han har forøvrig lagt på seg bra til nå og er en stor gutt på drøyt 8 kg..
Nat27 Skrevet 11. februar 2011 #3 Skrevet 11. februar 2011 Jeg synes dette høres litt lite ut, men du merker vel det om gutten din virker fornøyd og mett? Min lille drikker rundt 200-220 ml mm fra flaske. Han er 3,5 mnd nå. Men mulig det er han som er glupsk av seg?
Stolt mamma! Skrevet 11. februar 2011 #4 Skrevet 11. februar 2011 Mine to jenter er snart 5mnd - og hu ene nekter nå å ta pupp, Har nettopp begynt å gi henne flaske. Hu tar heller ikke mer enn 100ml mme pr måltid. Men hu virker fornøyd med det. Har heller ikke vert å veid henne etter hun begynte med flaske - skal gjøre det i neste uke.
Evigheten Skrevet 11. februar 2011 #5 Skrevet 11. februar 2011 Min spiser akkurat like mye som din. 130-140 en sjelden gang, stort sett ca. 100 ml. 5-6 ganger om dagen. Ho får mme, da. 5 mnd, 7 kg og går fint opp i vekt
akvarangen Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 11. februar 2011 Takk for så raske svar. Joda, han virker forsåvidt fornøyd og mett, men blir litt usikker likevel - kanskje særlig fordi spisinga (dvs amminga) har vært så fryktelig plundrete den siste måneden - med konstant engstelse for at han ikke får i seg nok mat. Men da er det kanskje ikke så lite, likevel? Bruker forresten nuk-flaske med tåtesmokk 0-6 mnd, men synes han bruker veldig lang tid på å få ned flaska?? Bruker dere andre større smokk?
Stolt mamma! Skrevet 11. februar 2011 #7 Skrevet 11. februar 2011 Jeg bruker mam flasken. Syns og hun brukte veeeldig lang tid - så laget noen ekstra små hull med nål jeg - funket fint det!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå