Gå til innhold

Hvor mye morsmelk i flaske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnet ekstrem og langvarig brystvegring har jeg begynt med flaske til gutten min på 4 mnd. Foreløpig har jeg brystspreng de luxe, så pumper og gir på flaske. Men; han drikker bare rundt 100 ml pr måltid, max 130-140 ved noen måltider. Syns dette virker så lite? Bør kanskje nevne at han bare vil ha 5-6 måltider pr dag. 1-2 av disse får jeg vanligvis til å gi direkte fra puppen da han er i halvsøvne, så ved disse måltidene vet jeg naturlig nok ikke hvor mye han får i seg.

Andre med erfaringer?

Skal veie på mandag for å sjekke om vektoppgangen er ok, men foreløpig har han fått flaske så kort tid at jeg ikke har fått vært innom helsestasjonen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

..han har forøvrig lagt på seg bra til nå og er en stor gutt på drøyt 8 kg..

Skrevet

Jeg synes dette høres litt lite ut, men du merker vel det om gutten din virker fornøyd og mett? Min lille drikker rundt 200-220 ml mm fra flaske. Han er 3,5 mnd nå. Men mulig det er han som er glupsk av seg?

Skrevet

Mine to jenter er snart 5mnd - og hu ene nekter nå å ta pupp,

Har nettopp begynt å gi henne flaske. Hu tar heller ikke mer enn 100ml mme pr måltid. Men hu virker fornøyd med det.

Har heller ikke vert å veid henne etter hun begynte med flaske - skal gjøre det i neste uke.

Skrevet

Min spiser akkurat like mye som din. 130-140 en sjelden gang, stort sett ca. 100 ml. 5-6 ganger om dagen. Ho får mme, da.

5 mnd, 7 kg og går fint opp i vekt :)

Skrevet

Takk for så raske svar. Joda, han virker forsåvidt fornøyd og mett, men blir litt usikker likevel - kanskje særlig fordi spisinga (dvs amminga) har vært så fryktelig plundrete den siste måneden - med konstant engstelse for at han ikke får i seg nok mat. Men da er det kanskje ikke så lite, likevel? Bruker forresten nuk-flaske med tåtesmokk 0-6 mnd, men synes han bruker veldig lang tid på å få ned flaska?? Bruker dere andre større smokk?

Skrevet

Jeg bruker mam flasken. Syns og hun brukte veeeldig lang tid - så laget noen ekstra små hull med nål jeg - funket fint det!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...