♥ Smurfen ♥ Skrevet 11. februar 2011 #1 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg er litt bekymret for å få en stor baby til.. Min to første var 4700 og 5200, så de ser jo ut som de er 3mnd når de er født nesten hehe Jeg får litt dårlig samvittighet av å ha det sånn også for det er jo bedre med store barn enn å få en liten prematur og jeg sitter stor pris på å ha fått friske barn, det skal man ikke ta forgjeves. Kanskje dette er hormoner og sånn men føler liksom det er min feil at det er noe med meg som gjør dette.. I fam føler jeg meg litt som hun med de store ungene ( dette tror jeg kommer av hormonene da jeg ikke har følt det før nå) Merker jeg er redd magen min skal være unormal stor og det er ikke gøy heller. Legene sier bare at det har med genene til meg og mannen å gjøre.. Første gang lå jeg på meg 25 kg minst og spiste skikkelig masse.. (chips, snop, hamburgere osv.. Men med 2 mann så gikk jeg opp 13 kg og 10 av dem var borte etter ett par dager.. spiste mye sunnere men var ikke hysterisk liksom.. Føler at det er det jeg gjør nå også men samtigid så liker jeg og kose meg med snop i helgen, men med en gang jeg har spist kommer samvittigheten min inn og tenker at det er selvforskyldt dette her.. er det noen som har fått to store barn så en på gjennomsnittet.. eller litt mindre en de to første? Eller blir de større og større? Jeg lurer så fælt på hva som gjør dette og føler meg grusom nå som jeg ligger på meg, er i uke 21 og har nå gått opp 6 kg, eller gikk ned i begynnelsen så etter startvekt er det 2 kg da.. Er det noe jeg selv kan gjøre for å ikke få en så stor en denne gang tror dere? Oj ble ett sytete hormon inlegg dette her sorry for det.. Men var veldig godt å få det ut også =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142898034-noen-som-har-f%C3%A5tt-flere-store-barn-4500-oppover-trenger-r%C3%A5d-tr%C3%B8st/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperMoM <3 Skrevet 11. februar 2011 #2 Del Skrevet 11. februar 2011 Eldstemann var 4520g og minste var 4770g. Gutt først og jente etterpå. Du kan spørre om du får bli satt igang før termin,om du har gått over termin før. Det sies jo at det ikke er bra for barna at de er for store heller. Jeg spiste usunt første gang,men holdt meg sunn med nr.2. Likevel gikk jeg opp en del og fikk stort barn. De sier jo at de må vurdere om noe skal gjøre om barna er 20% under eller over normalen. Minste,som da var 4770g,var 36% over normalen. Nå er jeg gravid med tvillinger og de har hver sin morkake. Og foreløpig så ser det ut som de vokser i likedan tempo som 1barn,så jeg frykter for 2stk gedigne babyer jeg da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142898034-noen-som-har-f%C3%A5tt-flere-store-barn-4500-oppover-trenger-r%C3%A5d-tr%C3%B8st/#findComment-142898151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nr-2-i-magen Skrevet 11. februar 2011 #3 Del Skrevet 11. februar 2011 Hei, Blir du testet for svangerskapsdiabetes i løpet av svangerskapene? Slik at du kan utelukke at det er tilfellene for store barn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142898034-noen-som-har-f%C3%A5tt-flere-store-barn-4500-oppover-trenger-r%C3%A5d-tr%C3%B8st/#findComment-142898853 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ Smurfen ♥ Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 11. februar 2011 Nei jeg har ikke blitt testet for det, men ville ikke det ha vist tegn til det på urinsticksene de tester med? Jeg fikk hun første en uke på overtid og han på termindagen, men tenker jeg skal si til legen at jeg er bekymret for å få så store barn, de skal jo ut også hehe Kanskje han kan få til en vekstestimering mot slutten eller få meg satt igang litt før.. Men vet ikke hvor mye jeg kommer til å stole på denne vekstestimeringen da de sist anslo at gutten min ville bli maks 4200 og han ble 5200! Og det var bare 3 uker igjen... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142898034-noen-som-har-f%C3%A5tt-flere-store-barn-4500-oppover-trenger-r%C3%A5d-tr%C3%B8st/#findComment-142899118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå