hanto Skrevet 11. februar 2011 #1 Skrevet 11. februar 2011 her en gutt på 3 år som er veldig trassig. Han blir fryktelig fort sint , slår og skriker/hyler. Det er som regel vanskelig eller krever mye overalelse for å få han med på ting. Som eks hente i barnehagen. Vil ikke komme å ta på tøy og løper bort. Og ender ofte opp med å må tvang kle han hvis jeg kan kalle det det. Hvis jeg prøver å prate med han eller forklare han noe virker det som han ikke skjønner. Han svarer på det han vil. Hører det han vil høre. Føler ikke det er noe galt med han men det er utrolig vanskelig å ikke komme igjennom hvis jeg kan si det sånn. Blir bare så frustrert av og til og vil ikke være den mammen som bare kjefter og blir sint. Råd og tips mottas med takk. Vi har prøvd diverse metoder men begynner å gi litt opp her.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Gurimalla- har vi samme gutt??? *knis* Vi har mye av de samme utfordringene, men noe har vist seg å funke for oss: - vi sier konsekvent at han får ikke hyle/rope til oss (det har funket til en viss grad, men helt kvitt det er vi nok ikke) - når jeg henter og han gjør seg vrang, pakker jeg bare sekken og klær. snakker ikke til han. sier bare "nå går vi", og tar han med, åkke som han skriker, vrenger seg osv.. Ikke vits å forklare en trassig 3åring ting.. -vi passer på å rose godt for perioder/ting han gjør bra/hører etter osv. og sier hva han gjør bra -til en viss grad overser vi ting som kan overses. Alvorligere ting fører til time-out etter 3 advarsler. Når han settes til time-out sier vi ekstakt hva som førte han dit.. Det har hjulpet til en grad, men jeg er også sliten av å være den sinte/strenge mammaen hele tiden.. Etter at vi la inn mamma og x-tid, ble det faktisk litt bedre, så jeg tror han hadde veldig behov for alenetid med mamma;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå