Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter og lengter på at det skal vises at jeg er gravid :) Er nå 12, snart 13 uker på vei, har ikke lagt på meg noe og ingen liten kul på magen, hvor lenge må jeg vente? Jeg er 178cm høy, det har kanskje litt å si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo veldig individuelt. Noen får mage i uke 8-9 mens andre må vente til uke 20-22. Denne gang fikk jeg tidlig mage. Nå er jeg i uke 16 og har en godt synlig gravidemage. Du skal nok se det kommer etterhvert til deg også.

Skrevet

Med førstemann fikk jeg mage rundt uke 10, og sleit med å holde graviditeten skjult frem til uke 12. Regna derfor med den ville komme fort nå med nr 2. Nå er jeg 25 uker, og hvis jeg holder magen inne ser jeg fortsatt ikke så innmari gravid ut. Kan like godt være at jeg er litt oppblåst eller har spist litt mye. Men den begynte å bli littegranne synlig rundt uke 21-22. Før det - ingenting.

Skrevet

Begynte å få litt mage allerede i uke 7! Hadde aldri greid å holde det skjult itl uke 12. Nå er jeg 16 uker på vei og ser veldig gravid ut! Dette uten å ha lagt på meg ett gram.

Må legge til at jeg er 2. gangs, så har nok litt å si.

Første gang fikk jeg mage rundt uke 13/14, var da slik at en kunne være i tvil om det var gravidmage eller bare bollemage ;p Utrolig festlig siden vi var i syden og spradet rundt i bikini.

Skrevet

Da får jeg smøre meg meg litt mer tålmodighet skjønner jeg, dette er 1. graviditet for meg. Kjekt å komme i balanse igjen, brystene har nemlig eksplodert! Pamela Anderson og Dolly Parton hadde vært misunnelig på disse muggene ;)

Skrevet

Dette er min nummer 2 og jeg har nåfått mage slik at det ikke lenger er skjult. Er nå 11 uker på vei.

Skrevet

Har nok noe å si at du er 178cm, er selv det. Gikk og venta veldig på magen i første svangerskap,men kom ikke før over uke 20:(.

Nå venter eg nr.3, går i uke 18 og har godt synlig mage.

Skrevet

Med meg kom den ikke før ca uke 20, og jeg kan fortsatt skjule det ved å holde magen inne om jeg føler for det ;) Men er førstagangs da.. er ganske lav (166cm), men har lang rygg, så har vel noe med det å gjøre?

Skrevet

Jeg er 167, 2. gangs, har ikke noe mage enda. Er i uke 12.

Skrevet

Nr 1 fikk mage etter uke 22

Nr2 fikk mage rundt uke 18-19

Nr 3 Er i uke 16 og har ikke fått mage enda.

Skrevet

Høyden din kan ha noe å si ja - du har en lang rygg/overkropp som babyen kan "gjemme seg langs". Men generelt sett er det ingen oppskrift på hvilken type kvinnekropp som får stor og hvilken som får liten mage i et svangerskap. Ei heller hvem som får mage tidlig, og hvem som får mage sent i graviditeten.

Selv har jeg hatt to veldig ulike erfaringer hva magestørrelse angår. Med førstemann var jeg godt over halvveis før jeg følte jeg kunne se noe særlig forskjell på magen selv. Andre så det ikke før helt mot slutten; selv i uke 30 var det mennesker som trodde jeg var helt i starten av svangerskapet, siden jeg "ikke hadde fått noe mage ennå". (Enda jeg gikk i trange klær). Hadde så liten mage ved fødsel, at de fleste trolig hadde antatt at jeg var ca 5 mnd på vei da!

Med andremann fikk jeg endel mage ganske fort, før det stagnerte veldig en laaang periode. Mot slutten vokste magen så litt igjen. Magen ved fødsel var helt normalt stor denne gangen.

Nå er jeg gravid for tredje gang, og merker magen VELDIG tidlig- fikk ikke på meg dongribuksene bare etter ca 2,5 mnd! Er nå ca 4 mnd på vei, og nå har andre også begynt å se magen titte frem.

Velkommen til 2.trimester og lykke til med siste 2/3 av svangerskapet! :D

Skrevet

Jeg er i uke 16, og ikke mye mage å se her heller :) jeg er 1,74 så kan jo ha noe med høyden å gjøre.

Skrevet

Er straks i uke 18 og magen begynner såvidt å vises nå, jeg er slank og 177cm.

Skrevet

Er også 178 cm og slank. Første gangen tok det veldig lang tid før magen vistes, etter uke 23.

Nå er jeg snart i uke 14 og magen er veldig oppblåst, men ingen kul ennå...

Skrevet

Nja vil kanskje si rundt uke 18 kanskje? Sånn ordentlig, så at det kan synes liksom.

Nå er jeg i uke 20 og magen er blitt rund og fin. :)

Förste gangen husker jeg ikke..

Skrevet

Jeg begynte å få mage rundt uke 18, er nå i ue 23. Er lita og rund da, så tror nok det tok ekstra lang tid p.g.a det :-)

Skrevet

Jeg er normalt slank og 167cm lang, magen begynte å forandre form og få en liten kul fra uke 5 i svangerskapet. Siden har den bare vokst, og er ganske stor nå i uke 22. Venter en gutt.

Skrevet

Jeg er lita, 158 cm over bakken, og fikk ikke på meg mine egne bukser fra og med uke 6.. Mye luft, og hoftene spratt til side. Nå er jeg 17+5 og har veldig mye mage. Har i tillegg gått ned 5 kg fra midten av desember til 02.02. Kunne aldri holdt det skjult til uke 12. Men jeg ble veldig stor med første jenta, kunne ikke bruke vanlige BH'er fra rundt uke 20, fordi bøyla var i veien, og når jeg nådde 30 uker ble folk "forskrekka" og sa "du kan ikke ha mange dagene igjen til den lille kommer". (Ikke gøy når man har ca 10 uker igjen)

Det er så forskjellig når man får mage, men om noen uker vises det sikkert! Også kommer du nok til å få en helt nydelig gravidmage! Vi som er så korte ser ofte overbelastet ut, mens dere som er høye ser slanke og elegante ut! :) Lykke til og velkommen inn til andre trimester :)

Skrevet

Tusen takk for fine ord:) Alle gravide er vakre og strålende, høy eller lav ( bare man ikke trer inn i fleecebuksa ;)

Skrevet

Er 1,73m høy og her spratt magen ut da jeg var 14+4;)Er førstegangs.

Skrevet

Jeg er 12+6 nå, og har ikke lagt på meg noe særlig eller fått synlig mage, men har måtte legge vekk et par jeans pga de strammer litt rundt livet :)

Skrevet

Jeg er førstegangsfødende.

Fikk mage når jeg var rundt 12 uker, men den forsvant rundt uke 14 (bare oppblåst).

Men så kom magen sakte men snikende. Hsker ikke helt når den var her, men når jeg var på ul i uke 18 så man magen godt :)

Husker jeg lengta etter magen noe sykt, så jeg slapp å se så feit ut.. hehe... Men den kommer... Sitter nå å ha 21 dager igjen, og føler jeg sprekker :/

Lykke til videre :)

Skrevet

Hvis du er så høy, kan det hende du ikke vil få en diger gravidmage, slik de som er lavere får.

Jeg er 1.70 og begynte med mammabukser/større bukser i uke 6, og forrige gang jeg var høygravid var jeg diiiger. Min venninne som er over 1.80 har knapt synlig mage i uke 20, og fikk aldri noen spesielt stor mage. Da hun var høygravid og jeg var 6 mnd på vei, hadde jeg større mage enn henne.. :)

Skrevet

Begynte å få mage i uke 15-16, nå i uke 19 er den veldig tydelig, bare vokser og vokser nå:)

Skrevet

Godt aa hoere for jeg er nesten bekymra- hadde det paa samme maate med foerstemann og naa er jeg 15 uker og ingeting synes... pussig med omvendt- alle sier jo at man blir fortere stor med andremann :) men jeg er fornoeyd jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...