Gå til innhold

Barselgave til venninner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en av mange i en gjeng venninner som venter barn.

Det kommer til å bli endel barselgaver å kjøpe, og da lurer jeg på hva folk ofte blir glade for, og hva som er unødvendig/tullete.

Jeg tenker at kanskje fin body/heldress i str 3-6 mnd er en bra gave, men det er kanskje noe "alle" gir? Kanskje gi i enda større størrelse, til bruk senere?

Lue, votter og sokker som matcher er noe jeg tror jeg ville bli glad for.

Tullete/harde/glidelås-klær regner jeg med at er unyttig

Babyteppe har de fleste før fødsel, til hjemtransport, eller hva?

Hva syns du er bra barselgaver, og hva er mindre bra?

Fortsetter under...

Skrevet

Klær er jo en klassiker, bamser også. Ikke kjøp bamser, Vi fikk alt for mange bamser og det fortsatte også det neste halve året.

Jeg ble mest glad for et strikkesett fra oldemor. Nydelig mønster strikket i hvit ull. Lue, jakke og sokker.

Leker er bra, er ikke mange som tenker på å kjøpe en bitering og rangle. Da slipper foreldrene mest sansynlig å bytte det. :-)

Jeg byttet masse i større størrelser, rett og slett for at jeg skulle få brukt alt.

Skrevet

Ullklær! Ååå det trenger man alltid, både sommer og vinter..

Skrevet

Ull er supert! Ellers synes jeg det er lurt å kjøpe litt store størrelser, feks 68 eller 74. Det har man gjerne ikke så mye av når de blir født. Men husk å tenke på hvilken årstid det er når barnet bruker de større størrelsene sånn at det matcher årstida.

Skrevet

Hva med å gi en gave til den nybakte mor? Deilig bodylotion eller lignende? Babyen får masse, så blir nok tatt vel imot med en "mammapresang"!

Forøvrig har jeg fått veldig lite i de minste størrelsene til babyene mine, men masse i større størrelser. Spiller egentlig ingen rolle, går alltids an å bytte i andre størrelser hvis man ønsker det.

Skrevet

Hva med å gi noe annet enn klær og klut. Selv ble jeg glad for en bok om førstehjelp på barn, speil til baksetet, bamse med hjerteslag, bæresjal, babyuggs.

Jeg fikk forresten ingenting i de minste størrelsene og måtte ut å handle mer fordi jeg manglet skift. Fikk en del sett med bukse og genser, men hadde satt mer pris på sokker, bodyer, luer, pysjamas og slike ting.

Annonse

Skrevet

Jeg har hatt endel venninner som har født den siste tida, har hatt stor suksess med å fylle en liten kurv med kluter, sokker, strømpebukser biteleker til babyen og småting mor kan trenge :) Bamser er sjeldent en god ide, fikk omtrent en hel søppelsekk med bamser til min første (sier litt om hvor mange det ble) Det er iallefall det som har vært basis oppi kurven, bruker sjeldent mer en 200 kroner. Sånn bortsett da bestevenninna mi fødte, hun fikk endel ekstra:)

Skrevet

Jeg kjøper alltid et fint ullteppe. Har nemlig erfart at tepper får man aldri nok av, mtp gulping, slitasje osv.

Stort sett kjøper jeg babyteppe på Benetton, men hvis det er en veldig nær venninne kjøper jeg Lille Lam sitt (rett og slett fordi det er for dyrt for bekjente).

Skrevet

Jeg ble mest glad for ullpysj i litt stor størrelse.

Til førstemann var det greit å få litt klær i ulik størrelse, men til nr 2 og 3 var det egentlig ganske unødvendig. Vi hadde det aller meste fra før.

Sokker, smekker, kluter, luser osv er tullete synes jeg. Sokker på spedbarn er en vits da de bare faller av uansett, og det er måte på hvor mange hvite spedbarnsluer man trenger liksom.

Ellers ble vi veldig glade for babyleker som rangler, biteleker etc. det får man raskt bruk for:)

Skrevet

Klær, bamser osv osv er vel og bra, men hva med å kjøpe noe ikke alle kjøper? En litt "pen" kosebukse? Min tante fikk en bukse i joggebuksestoff med rosebroderier på, og ble glad for det. Komfortabelt i barselperioden, men likevel ikke FOR slaskete. :) Gavekort på hudpleie/massasje e.l., en god krem, en god balsamico/olivenolje (hvis hun er glad i å lage mat), en god flaske vin hun kan poppe når hun er klar for det.... Vær kreativ. :)

Skrevet

Jeg har gitt:

-klær

-bleiekake

-broderte bilder med navn og dato

-brodert sengeteppe med navn og dato

Orker selvsagt ikke brodere til alle, men til de nærmeste

Skrevet

Vi ble aller mest glad for en stor kurv med god mat og snacks som vennene våre kom med:)

Skrevet

En boks eller eske med lego :) (Store klosser)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...