Gå til innhold

Har fått innvilget KS!!!!

Anbefalte innlegg

Føler at dette er eneste sted for jeg kan rope: HURRA, jeg har fått innvilget KS!!!!

Dette er barn nr. 3. Etter en tøff vaginal fødsel som endte med ruptur 3B og et planlagt KS grunnet seteleie var jeg på Ullevål for å diskutere fødselesmetode. Fikk en lege som virket veldig streng, så jeg tenkte: Dette går aldri.... Hun sa at : Det er ingen medisinsk grunn til at du skal ta KS, så lenge du ikke får en baby over 4 kg. (Og da sank motet enda mer), men siden du ønsker dette selv så får du det innvilget.

Var jeg lykkelig og lettet? JAAAAA

Selv om det er lenge til (mai) så føler jeg at jeg endelig kan slappe av og nye de siste månedene av svangerskapet mitt. Deilig!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142897543-har-f%C3%A5tt-innvilget-ks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! Deilig å senke skuldrene og glede seg de siste månedene. Blir sikkert en fin opplevelse.

Har selv fått innvilget ks denne gangen (hadde ks sist) men er foreløbig ikke sikker på om jeg skal gjennomføre det. Har fått beskjed at det er ok å avbestille helt opp til operasjonsdato så jeg har bare tenkt å la tanken modne noen måneder:)

Gratulerer :-) Deilig å ha det besluttet.

"07 og 2011" : Det er nok i seg selv ikke en grunn nei. Alt mellom 3,5 og 4,5 anses som å være helt normalt, så at du ligger estimert til bittelitt over dette er nok ikke medisinsk grunn med mindre de har tatt innvendige bekkenmål.

Om det er noen trøst, forrige jenta mi var litt over 4,5 men hun var lang og veldig tynn da hun kom ut. Hodet er som regel det som er størst på kroppen. det kan være like smertefullt å føde en knott på 3kg som en robust baby på 4,5 :-)

• 3 uker senere...

HI her

Det er nok ikke en medisinsk grunn vanligvis, men jeg får antageligvis ikke ut så store barn uten store skader på underlivet..... Klarte ikke å få ut den første og hun veide ikke mer enn 3,5 kg!

Derfor KS med nr.2 (seteleie) og nå også nr.3

Stå på og snakk med lege og jordmor om hvordan du føler det. Min opplevelse er ihvertfall at de ikke er urimelige. Mange sykehus (bla. Ullevål der jeg skal føde) har tilbud om Gaia-jordmor du kan snakke med hvis du er engstelig...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...