Gå til innhold

Hun bare HYLER og HYLER i bilen... Vil det aldri bli bedre??!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Puuuh, å ta seg en liten tur med bilen er sannelig ikke bare-bare lenger, med en baby som HATER å sitte i bilstolen sin, i tillegg til en 2-åring som også krever sitt av underholdning underveis, og gjerne blir litt "smittet" av all hylingen til lillesøster..

Jeg pleier alltid å sitte bakerst, midt mellom dem, så i korte perioder kan jeg "underholde" lille baby med sang og leker, men det varer ikke lenge før hun begynner å hyyyle igjen, og da har vi det gjerne gående til vi stopper og tar henne utav setet, eller til hun (en sjelden gang) faktisk klarer å sovne istedet.. Sjelden hun klarer å sovne der dessverre, så blir mest hyling egentlig. Og det er jo ikke noe moro, for jeg føler meg så "slem" som utsetter henne for dette, selv om det blir vel ikke helt riktig å tenke sånn heller...

Men uansett- til poenget; flere som har eller har hatt det på samme måten; hvor lenge varer det, og pleier det å bli bedre med tiden??

(storesøster har alltid sovnet greit i bilen og ikke vært noe trøblete sånn sett, så dette er litt nytt for meg...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min kar hater også å sitte i bilstolen.. Som oftest er det hyling ihvertfall 2-3 km til han innser at det ikke er så ille allikavel eller sovner.. Noen ganger er han ikke med på leken i det hele tatt og skriker seg illrød og søkksvett innen vi er framme.. Du er ikke alene. jeg har måtte gjort noen grep for å bedre det. Lue med hals, tynn som mulig (han hater luen) og kjørepose slik at han slipper å bli så påkledd, men føler seg ganske fri.

Skrevet

Huff, det er ikke noe trivelig :( Men kan det være at hun ikke sitter noe godt i stolen? Har ikke hatt problemet selv, men ei på barselgruppa hadde det slik med jenta si. Bare hyling, sov aldri i bilen. Helt til de kjøpte ny bilstol, nå sover hun som en stein :)

Skrevet

hmm..ja det kan jo kanskje være det, men hun hyler like mye i vogna når hun er våken også, så tror det har mest med at hun kanskje vil opp og kose istedet, for nærhetssyk og kosete har hun alltid vært... 4,5 mnd gammel forresten.. Skikkelig dumt, for det blir jo sånn at man nesten vegrer seg litt for å dra på tur når det blir såpass mye hyling underveis..

Skrevet

samme her :(

Føler meg som verdens værste når jeg er nødt å la han hyle fordi vi ikke kan stoppe. Og mini her HYLER på en måte hvor det ikke går å roe han med stemmen. Fungerer ikke feks ved leggetid å stryke han på kinnet eller holde handa, hyler han, så skal hele nabolaget høre det :/

Så har det på samme måte som deg, vegrer meg noen ganger for kjøreturer. Men igår feks gikk det superbra, ingen hyling, så man kan ikke vite, men stort sett er det hyling.

har et maxi cosi bilsete, kanskje det ikke er godt nok for herren?

Skrevet

vi hadde en sånn periode og i den alderen, utrolig slitsomt.

det kom seg gradvis etter vi gjorde dette: tok ut innlegget i maxi cosien og hengte opp en leke så hun hadde noe å se på. Kan være tiden hjalp på og, alt er jo en fase! og smokk var et must!

Skrevet

Jeg har det på akkurat samme måte! Storesøster på 2,5 nå var alltid blid i bilstolen. Og som regel sovnet hun etter kort tid.. lillebror derimot ( nå 4mnd) hater bilsetet. Han begynner å hyle med en gang vi setter han nedi og hyler stort sett til vi er fremme! Blir ikke noe langtur på oss med det første gitt!! Noen ganger kan han sovne hvis han er skikkelig trøtt, men stort sett hyyyler han all fulle lunger og blir varm og rød.. Huff, er ikek så lett dette altså! Jeg har ikke lappen selv, så jeg går med vogn overalt hvor jeg skal og det synes nok lillegutt er like så greit tror jeg! ;)

Hmm, kom til å¨tenke på en ting. Var på 4 mnd kontroll i dag og jeg og helsesøster er enige om at lillegutt har litt en sånn C-form (som det kalles) når han sitter i bilstol feks.. vi skal til fysioterapi neste uke for å se om det er noen låsninger ute og går.. kanskje det gjør at han får vondt i bilstolen? Skal i hvertfall høre med fysio om det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...