Gå til innhold

Gjorde dere noe spesielt den mnd du ble gravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I begynnelsen stresset jeg tror jeg, litt for ivrig for å bli gravid. Kneip igjen og lå med beina opp etter veggen når vi var ferdige..Ingenting skjedde. Så var den en gang jeg bare ga blaffen, gikk rett på do etter sex og fikk vasket meg. Det var denne gangen jeg ble gravid...uten at jeg stresset med det..utrolig egentlig at kroppen reagerer så på sånne ting.

Jeg ble gravid i min 7 pp. Før dette hadde vi prøvd alle triks, tips og råd. Den mnd jeg ble gravid hadde vi faktisk bare sex 1 gang! Dette fordi jeg hadde fått noen betente hårsekker nedentil som gjorde at jeg ikke kunne ha sex. Gikk på penicilin og hadde som sagt bare sex en gang. Fikk jo litt sjokk ved positiv test da kan en si hehehe :)

Annonse

Ihvertfall ikke helsekost! Måneden jeg ble gravid besto av uendelig mange overtidstimer på jobb med junkfood som middag &kvelds. I tillegg gikk jeg på en 3 dagers fyll på firmatur (nøt barnefri:) etter befruktning, men før jeg visste at jeg var gravid...

Hadde omtrent samme kosthold/aktiviteter første gang jeg ble gravid, og begge gangene satt spiren på første "forsøk" uten prevensjon.

Näh, ingenting!

Samme kosthold og vaner som alltid. Jeg var også skikkelig på fylla etter at jeg ble gravid, men för jeg fant det ut. Hadde dog sluttet å snuse akkurat da, men tygde nikotintabletter som bare rakkern!

Hadde faktisk tilogmed noe mindre sex enn vanlig, kanskje annenhver dag?

Ble gravid i 5. pp og det var den første pp jeg "ga blaffen", og bøtta innpå kaffe, spiste sukkert etc etc uten å tenke på å bli gravid. Ble ganske overrasket da det gikk! Hadde tidligere prøvd hostesaft, grapefruktjuice, null kaffe, veldig sunt kosthold, opp med beina etc... Så da den 5.pp kom var jeg litt lei av dette.

Annonse

Vi fikk til på 3 pp, så vi hadde såvidt begynt å prøve.

Passet på å ha sex i dagene rett før EL, slik at hans rumpetroll lå klare oppi der. Det var det eneste. Ellers så slappet vi veeeeeldig av! Og var i 40-årslag 2 dager etter EL og drakk masse champagne! ;-)

JA:-) Vi bor langt fra hverandre og var sammen i fem dager og hadde et overaktivt sexliv de dagene. Det var nok det som var grunnen, for slikt har man ikke tid til i hverdagen;-) Vi hadde jo spart på kruttet inntil denne langveekend. Ja en ting til, jeg hadde eggløsning den siste dagen jeg var der, hmm. Full klaff!

Vi hadde prøvd nærmere ett år, og jeg begynte nok å bli litt stresset av det hele. Vi reiste på en avslappende langweekend til utlandet - med barn - poenget var å komme seg bort fra stresset på jobb og bare slappe av og kose seg. Påfølgende syklus tok jeg slimløsende hostesaft frem til EL, og da satt spiren. Vet ikke om det skyldes hostesaften, at weekenden gjorde oss godt, eller en kombinasjon av begge deler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...