Gå til innhold

Paracet mot slimhoste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liten har en lei hoste og endel slim ned igjennom. Ringte og prata med helsesøster i dag tidlig, som sa vi kunne gi paracet, og at det hjalp mot slimhoste? Trodde paracet tok vekk vondt bare, jeg. Noen som har hørt om det før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, paracet hjelper nok ikke mot slimhoste, så hvor hun fikk det fra, vet jeg ikke helt...? Er ikke så mye man kan gjøre med hoste hos så små babyer dessverre, annet enn saltvannsspray i nesa og hevet hodeende i senga!

Skrevet

Syntes det hørtes litt merrkelig ut, ja :)

Skrevet

Paracet virker mot hoste hvis det er sånn vondt-i-halsen-hoste, men ikke på slimhoste.

Du får kjøpt slimløsende hostesaft uten resept på apoteket, den virket bra på lillegutt da han var slimete. Husker ikke hva den het, men spør på apoteket :) Det var med kirsebærsmak, så det var ikke noe problem å få den i han ;)

Skrevet

Små barn bør ikke få hostesaft, sa legen til meg, så jeg ville ikke gitt hostesaft. Forebygg, som en annen sier, med å spraye nesa og heve hodeenden av senga.

Skrevet

Prøv å smøre mentolatum/kamferlatum på brystkassa (evt. på en klut som du legger under body/pysj), det hjelper på å løsne slimet.

Har lite tro på at paracet skal ha virkning på slim.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...