Evigheten Skrevet 11. februar 2011 #1 Skrevet 11. februar 2011 Liten har en lei hoste og endel slim ned igjennom. Ringte og prata med helsesøster i dag tidlig, som sa vi kunne gi paracet, og at det hjalp mot slimhoste? Trodde paracet tok vekk vondt bare, jeg. Noen som har hørt om det før?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. februar 2011 #2 Skrevet 11. februar 2011 Nei, paracet hjelper nok ikke mot slimhoste, så hvor hun fikk det fra, vet jeg ikke helt...? Er ikke så mye man kan gjøre med hoste hos så små babyer dessverre, annet enn saltvannsspray i nesa og hevet hodeende i senga!
Evigheten Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2011 Syntes det hørtes litt merrkelig ut, ja
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 11. februar 2011 #4 Skrevet 11. februar 2011 Paracet virker mot hoste hvis det er sånn vondt-i-halsen-hoste, men ikke på slimhoste. Du får kjøpt slimløsende hostesaft uten resept på apoteket, den virket bra på lillegutt da han var slimete. Husker ikke hva den het, men spør på apoteket Det var med kirsebærsmak, så det var ikke noe problem å få den i han
mamman til to gutter Skrevet 11. februar 2011 #5 Skrevet 11. februar 2011 Små barn bør ikke få hostesaft, sa legen til meg, så jeg ville ikke gitt hostesaft. Forebygg, som en annen sier, med å spraye nesa og heve hodeenden av senga.
mT3 Skrevet 11. februar 2011 #6 Skrevet 11. februar 2011 Prøv å smøre mentolatum/kamferlatum på brystkassa (evt. på en klut som du legger under body/pysj), det hjelper på å løsne slimet. Har lite tro på at paracet skal ha virkning på slim.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå