Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Forrige gang vi holdt på med forsøk (da vi fikk førstemann), brukte vi en annen klinikk. Da brukte jeg crinone fram til uke 11. Har fått positiv test i dag, men klinikken vi bruker nå mener vi bare trenger crinone de to første ukene etter uttak, nå skal kroppen kunne ta over. De har helt sikkert rett, men kjenner jeg blir urolig... Hva er mest vanlig?? To uker eller 11 uker?

Fortsetter under...

Jeg har brukt Crinone i 2 uker etter innsett:-)

Var det fryseforsøk du ble gravid på sist? Jeg har fryseforsøk nå, og hvis jeg blir gravid skal jeg bruke Crinone til uke 10. Så det er forskjell på "fersk" forsøk og fryseforsøk.

Gratulerer med positiv test:-)

Hei hei å gratulerer så mye med å teste positivt

Jeg har fått beskjed om å forsette med crinone til 12 svangerskapsuke, er 5+2 nå. Dette fordi det er da kroppen beg å lage disse hormonene selv (fikk jeg fortalt) Forsetter også progynova til 12 uke.

Det er vist veldig forskjellig fra behandlingssted,selv hører jeg til porsgrunn og er veldig fornøyd med behandligen og oppfølging derfra.

Ville fulgt det legen din har annbefalt for deg.

Eller tatt en ekstra tlf og spurt de som jobber med dette daglig.

Det skader ikke at du fortsetter på medisinen, men det kan skade, hvis du slutter for tidlig.

Såvidt jeg vet er det vanlig her i Tyskland å fortsette også ved ferskt forsøk på crinone frem til uke 12.

Så hvis jeg var deg hadde jeg fortsatt

Så lenge man har hatt eggløsning, som ved ferskforsøk og frys i naturlig syklus produserer kroppen selv det den trenger av progesteron, det er kun ved stimulert fryseforsøk man trenger å få dette tilført frem til uke ti når morkaken overtar produksjonen av dette hormonet :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...