Gå til innhold

Dårlig mammadag...(litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag skulle være en så fin dag, storesøster ( 2,5 år) skulle være med pappa på jobb ( vi har ikke fått bhg-plass for henne her vi bor etter at vi flyttet fra Oslo, så hun har vært hjemme med meg siden permisjonen min startet i sept) så jeg og lillebror fikk dratt i ro og fred på 4 mnd kontroll. Vanligvis er hstoresøster med på alle slike ting, men siden 4mnd skulle være med hele barselgruppen synes jeg det var best å bare ha et barn.

Vel, lillebror hylgråt fra jeg satt han i bilsetet og til vi var fremme på helsestasjonen, kontrollen gikk greit, men helsesøster påpekte at vekskurven hans har flatet litt ut, samme med hodemålet. Dette ble jeg bekymret for. Så nevnte jeg at han er litt flat på ene siden av bakhodet, og at jeg lurte på om det var noe å gjøre. Helsesøsteren undersøkte han litt mer og sa at det kunne virke som han hadde en liten låsning som gjør det vanskelig for han å snu hodet helt ned til begge sidene. Han ligger kjepefint når han ligger på magen.

Huff, så da ble det henvisning til fysioterapeut.

Da jeg kom hjem, med en hylende baby (han hater å sitte i bilsetet) ringte jeg til pappan for å høre hvordan det gikk med storesøster. Hun var lei seg og ville hjem til mamma og lillebror... Huff, og jeg som skulle ønske hun fikk plass i bhg så hun kunne få lekt fra seg med andre barn...

Så hele denne dagen som jeg hadde lyst til å nyte med bare et barn for en gangs skyld endte opp med dårlig samvittighet, klump i halsen og tårer i øyene for begge mine små!! Jeg burde ha spurt om dette med hodet for lenge siden og nå har han kanskje slitt med noe uten at jeg har skjønt noen ting...

og storesøster som skulle få en fin dag med pappa og min første tanke da de sa at de kom tidlig hjem var at det var litt dumt, for da fikk ikke jeg slappet av litt.. huff.... føler meg som verdens verste mamma!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er vel alle verdens verste mamma, synes vi selv i hvertfall. Men om vi virkeli hadde vært det så hadde vi ikke tenkt tanken engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...