Gjest Skrevet 11. februar 2011 #1 Skrevet 11. februar 2011 Jeg lar meg stadig sjokkere av folks manglende kunnskap, og deres naivitet. Her om dagen fikk jeg "rapport" fra en mor som hadde fraktet sin tre måneder gamle baby løst i vognbaggen i baksetet fordi babyen sov, og hun ikke hadde hjerte til å vekke babyen. Dette hadde skjedd to ganger, og mor hadde sittet i baksetet mens pappaen kjørte. Det var ikke langt, men de var ute på en motorvei, og igjennom et sentrum før de nådde målet sitt. Hva mener dere egnetlig om slike ting? Personlig mener jeg det er å gamble med babyens liv. Jeg ville mye heller hatt en skrikende, sprellende baby i bilstolen enn å risikere at man kommer utfor noe og noe skjer med babyen fordi den ligger løst i baksetet altså. Og jeg har et barn som ikke alltid har villet sitte i setet sitt. Man klarer ikke å holde fast en baby under krasj, det er for store krefter i sving, og vinkelen på barnet blir helt feil i forhold til kjøreretningen osv, osv. Jeg har faktisk ikke ord. Man setter ikke sine egne følelser, og sitt eget stress foran barnets ve og vel. Bilsikring er min kjepphest. Sikre barna deres godt, det er ingen slingringsmonn når det kommer til bilsikring. Ha en god stol, selvfølgelig bakovervendt. Stram selen godt, ikke ha for mye klær på barnet. Og se på youtube. Der er det hundrevis av videoer som viser krasj med baby i forksjellige stoler/retninger whatsoever.
*LillaMeg* Skrevet 11. februar 2011 #2 Skrevet 11. februar 2011 Jeg klarer ikke å forstå slike mennesker. Det går ikke an årettferdiggjøre det på non måter. Er jo mange som bruker dumme unnskyldninger som at det er lite trafikk, og de kræsjer aldri.. Men man vet aldri hva som kommer rundt neste sving. Jeg vil heller sitte 5min med en gråtende baby trygt i setet sitt enn en sovende baby løs i usikret bag.
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 11. februar 2011 #3 Skrevet 11. februar 2011 Visdomsord min mor ga til meg da jeg var 18 år og hadde fått lappen: "Kjør så pent du kan, men husk at uansett så forsiktig du kjører, så er det ikke sikkert andre gjør det..." Det er mange dumme trafikkanter der ute og de må man sikre seg for.
Gjest Skrevet 12. februar 2011 #4 Skrevet 12. februar 2011 Det der er ikke det verste jeg har lest... Det verste jeg leste var under graviditeten, om at 1 av 3 babyer reiser usikret fra sykehuset når de blir født. Enten i vognbagen eller i fanget. De har tid tider kontroller ved sykehus nettopp på grunn av det, og en av historiene som dukket opp var denne. En nybakt mor kom kjørende. Hun røket i bilen med et vindu på gløtt OG hun snakket i telefonen uten handsfree mens hennes helt nyfødte baby lå løst i passasjersete ved siden av henne Helt løst! Hadde hun bråbremset hadde jo den stakkars lille rollet ned på gulvet, eller deiset rett inn i airbagen! *grøsse* Noen mennesker bør ikke ha barn
Tabitha Skrevet 12. februar 2011 #5 Skrevet 12. februar 2011 "Ikke etnisk norske barn var overrepresentert. Seks av ni usikrede var ikke etnisk norske." Sitert fra http://tb.no/nyheter/en-av-to-nyfodte-fraktes-usikret-1.5604294
V&A Skrevet 12. februar 2011 #6 Skrevet 12. februar 2011 jeg kjenner noen som har gjort akkuratt det samme de kjørte fra oss i 2 tiden om natten!!! (våres barn sov jo på rommene sine, mens han sov i vogn) det var klink is, og kjøreturen var på 45 min.... og jeg, svak som jeg var, SA IKKE NOE!!!!! jeg angrer!!!! men det gikk bra heldigvis, but you'll never know.... det er forferdelig....
Tabitha Skrevet 13. februar 2011 #7 Skrevet 13. februar 2011 http://www.seher.no/826769/under-samme-tak-stjerne-kjorte-i-fylla-med-baby-i-fanget "Hun har siden dengang unngått folk som sniffer kokain fra stuebordet..." Eh ja, sikkert lurt det! Et godt råd for alle...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå