Gå til innhold

Lillejenta er for stor for bilsetet.. :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte et acta graco sete før fødselen. Jenta vår er nå to uker og setet passer henne ikke lengre. Er to justeringer på beltene. Når vi har beltene på de nederste hullene må vi dra beltene fra midten på ryggen hennes, over skuldrene og ned mellom føttene. Skal ikke beltene gå fra skuldrene bare og ned mellom føttene?

Vi prøvde å flytte beltene opp til de øverste hullene men da var ikke beltet langt nok så vi fikk festa det mellom føttene hennes. Finnes det noe forlengere eller noe man må kjøpe? De selger da vel ikke bilseter som man bare kan bruke i to uker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres rart ut.. Vårt Gracosete brukte vi til gutten var 9-10 mnd, og kunne kanskje ha brukt det lengre. Ta med sete til forhandler, og spør.. :-)

Skrevet

På vårt Gracosete gikk det an å gjøre beltene litt lengre da vi flytta dem til det øverste hullet. Men vi synes også det burde vart litt lenger. Jenta er 5 mnd nå, og er akkurat på grensa til å være for lang for setet :/

Skrevet

Under den lille tøylappen der hvor festet til selene (den med den røde knappen du trykker på for å åpne selene igjen) /klikker selene inni når du tar de på, er det en liten metallknapp/klaff/sive. hvis du trykker inn den samtidig som du drar i begge selene for å gjøer de lengre, skal de da bli det? og så drar du bare i den enkle sele som stikker frem nå du skal stramme de passe igjen,

Dere har vel fått bruksanvisning med setet? ofte greit å lese i :)

Skrevet

Hvilket gracosete har du, Sjusak?

Her måtte vi gjøre beltene lengre på øverste hull, selv etter de var maks dratt ut! Nå er de lange nok, men det største problemet er at vi må dra beltene fra bak ryggen, over skuldrene og ned selv om de står på øverste innstilling. Da er vel ikke baby godt nok sikra :/

Men jeg lurer på om det er stor forskjell på gracosetene, eller om det er en innstilling vi har oversett..

Skrevet

Hmmmm, ja da kan det jo virke som det er forskjellig.... Husker ikke hva setet heter, det er ute på kjøretur nå :) men det er et sånn babysete som man klikker opp i basen...

Demonterte trekket og selene når vi skulle vaske det, husker ikke om det var noe mer å gjøre med selene i forhold til lengde? Men vår brukte setet til han var 8 mnd i alle fall, og han var lang.... dere har tatt ut den løse puta til å sitte på, hvis det er det, for det er vel bare et spedbarnsinnlegg...? Kanskje lurt å ta med setet til forhandler å høre, for de skal jo vare litt disse setene da....

Skrevet

Det høres ut som det samme som vi har. Har tatt ut puta ja. Vi belager oss på å kjøpe nytt sete før vi skal på langtur neste gang, og da tenkte vi å ta med det setet vi har, bare for å forsikre oss om at det ikke er mer å gjøre. He he.

Tenkte automatisk at det skulle vare leeenge, siden det går til 13 kg, men den gang ei! Ho er 5 mnd, har akkurat bikka 7 kg, og er ca. 67 lang. Men men, større sete måtte vi hatt før eller senere uansett. Får tenke sånn, vel :)

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Vi har Graco sete, men en eldre modell. Vi har en laaang gutt, men det er først nå vi har byttet ut setet. Han er 8 mnd og jeg tipper han er ca 77 cm nå (veier over 10). Vi hadde sikkert kunnet bruke det litt til egentlig. Derfor syns jeg det høres rart ut, så jeg foreslår at du tar med deg jenta og setet til forhandleren jeg, så ber du om veiledning der. Husk at man kan fjerne puta rundt hodet og under rompa etterhvert..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...