Me.myself.agirl.and.one.more? Skrevet 11. februar 2011 #1 Skrevet 11. februar 2011 Jeg får soppinfeksjon hele tiden føles det som! Har kun hatt en behandling med canesten, og da brukte jeg kun stikkpillen som skal inn vaginalt. Det var deilig å bli kvitt kløen! Men etter en uke kom det igjen! Og det klør.......!! Kanskje jeg burde brukt kremen i tillegg? Men leste i vedlegget som følgte med at det ikke ble anbefalt til gravide....
2,5barn+1engel Skrevet 11. februar 2011 #2 Skrevet 11. februar 2011 jeg har fått beskjed av både lege og jordmor ( og legen på sykehuset) at jeg skal bruke den kremen mot kløe.. den tabletten funker bare der og da for meg, men med kremen i ca 3-4 dager så er kløa borte.. :)
Nr2PåVei<3 Skrevet 11. februar 2011 #3 Skrevet 11. februar 2011 Jeg synes Pevaryl krem og vagitorie funker MYE bedre ! Bare ett tips! Og en annen ting.. jeg har fått beskjed med lege om at jeg har sopp.. men når de har fått svar på prøven, så har det vært streptokokk gruppe B.. Symptomene er helt like med meg.. Kløen ble bedre med pevaryl, men kom tilbake fort etterpå..
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 11. februar 2011 #4 Skrevet 11. februar 2011 Sto ikke noe i vedlegget mitt om at kremen ikke er anbefalt for gravide? Det sto at den innførings "tingen" til vaginalen ikke vaqr egnet for gravide. Fikk hvertfall beskjed om å bruke kremen til 3 dager etter siste symptom, var legen som ga meg den beskjeden. Prøvde første gangen, og glemte kremen etter at kløen ga seg, men da kom det fort tilbake, så neste gang husket jeg på å smøre etter at kløen ble borte også (smurte vel i 5 dager ekstra jeg) og har ikke fått tilbake problemet. Vaginalen funker mot det verste der og da, men ikke i det lengre løpet.
Februargutten <3 Skrevet 11. februar 2011 #5 Skrevet 11. februar 2011 Helt riktig at man skal bruke begge deler! Hvis man bare bruker kremen får man ikke tatt problemet fra innsiden og ut, omvendt hvis man bare bruker vag.pillen. Man kan trygt bruke kremen - det er innføringshylsen som ikke skal brukes når man er gravid. Bruk kremen i alle fall 3 dager etter symptomene er borte. Jeg har brukt denne kuren 2 ganger i løpet av hele svangerskapet og begge gangene ble jeg helt kurert Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå