frøken poppy Skrevet 11. februar 2011 #1 Skrevet 11. februar 2011 Jeg har termin 30. april, som er den datoen jeg fikk på ord. UL, og som jeg selvsagt også forholder meg til når det f.eks. gjelder søknad om permisjon osv. Men så hadde vi en 3D-undersøkelse i uke 29 for å få vite hvilket kjønn det var og da sa legen at i forhold til størrelsen på babyen er termin 18.april, men han sa likevel at jeg fortsatt må forholde meg til den først fastsatte datoen, altså 30. april. Kan jeg da forvente at babyen vil komme ut nesten 2 uker tidligere (om jeg ikke går på overtid da sett i forhold til 18. april)? Har noen andre opplevd dette?
Lille- MO Skrevet 11. februar 2011 #2 Skrevet 11. februar 2011 hei, jeg har også fått ny termin etter 3D. Min menstermin er 24.mars, ordinær ultralydtermin er 26.mars og etter 3D fikk jeg termin 16 mars. Så her er det mye å velge mellom. barna vokser jo i rykk og napp, men det sies at ved ordinær ultralyd er de fleste like langt i sin utvilking, derfor er det DEN terminen man skal følge. 3D ultralyden er såpass sent så om det er et såkalt "sukkerbarn" eller bare en stor baby med næringsvett, blir terminen flyttet frem;) jeg for min del satser på at lillegutt er ute rundt min menstermin;)
Såpeboble - 26.04.2011 Skrevet 11. februar 2011 #3 Skrevet 11. februar 2011 Ville forholdt meg til UL terminen videre. Ikke ha veldig høye forhåpninger om en tidlig fødsel, det kan godt hende du går til termin selv om babyen viser seg å være litt større enn den "skulle ha vært", de vokser jo veldig forskjellig.
Februargutten Skrevet 11. februar 2011 #4 Skrevet 11. februar 2011 Jeg fikk 3D termin i morgen, men har ordinær termin til onsdag. Så vet enda ikke hvem som er mest riktig. Men jordmoren min sukket oppgitt over at vi hadde fått en annen termin på 3D. Hun mente de ikke kunne si det så sikkert så sent fordi utviklingen da var mer individuell enn den er på ordinær UL. Så jeg ville forholdt meg til 30. april
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå