Gå til innhold

Det uendelige maset om hemorider...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode tips eller råd for hvordan man kan "bli kvitt" de fæle hemoridene????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som har noen gode tips elelr råd?

Skrevet

Sheriproct salve kan kjøpes på biblioteket. Det hjelper også å "dytte de inn" om de ligger på utsiden. Kan gjerne gjøres i dusjen.

Også kan det være lurt å begynne på f eks Lactulose (apoteket), som mykgjør avføringen slik at ikke presset blir større :) Vær forberedt på at du kan få noe mer luft i magen til ting løsner.

Og sist men ikke minst: Drikk masse masse vann!

Lykke til!

Skrevet

biblioteket faktisk;O)

hehehehehehe

har prøvd å dytte de inn, men vil liksom ikke holde seg der...

drikker minst 2 liter vann for dag, i tillegg til alt annet eg heller i meg.

men kanskje eg kan prøve den salven eller lactulose

hva er d siste forresten?

Skrevet

oj, dette hadde jeg glemt fra forrige gang. Men det gikk over til slutt, av seg selv faktisk. Men jeg var enormt hard i magen de første ukene og mndene etter fødsel, og helte på store mengder laktulose. Husker legen ba meg doble det som sto som maksdose på flaska, samt drikke enorme mengder vann. Når det da gikk lettere å få ut det man skulle forsvant hemoroidene av seg selv.... etter en stund....

Dette likte jeg slett ikke bli minnet på...var det veste med absolutt hele fødselen sist.

Skrevet

hadde ikke dette problemet forrige gang, men akkurat nå har eg en som for tiden er litt øm og sår, og blør litt.

har ikke hard mage for tiden heller. men likevel....

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn
Skrevet

Legen min sa at når de ikke vil holde seg inne, så kan du klemme litt på dem, det gjør veldig vondt akurat da du klemmer, men efekten er god! Hadde selv stort utbrudd her for ca 1-2 månder siden, ingen salve ol hjalp, men det å klemme litt gjorde susen. Hemroider er jo blådåre som "forstoppes", klemmer du den, så løsnes det opp. Trodde legen minn var gal da han sa det, men er det eneste som virkerlig har fått has på mine, trenger ikke klemme så mye, et godt trykk, og du vil merke det er bedre dagen etter.

Skrevet

takker for råd og tips, så får vi prøve ut og se hva som funker:O)

alt taes imot med stor takk!!

er ikke så gale utbrudd, men nok til at eg føler meg uvel med kroppen min.

ikke med magen!! den syns eg er bare kos, og kg overser eg:O)

er idag 29+3, og 14-15 kg i pluss... men shit au. de går bort en eller annen gang etter fødsel.

tar tiden til hjelp, så ingen problem:O)

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn
Skrevet

Sånn det er her også, trives med alt, utenom hemoroide utbruddene, heldigvis ikke store utbruddene, men er jo ikke noe stas å vite om det, eller sitte og "føle" på det, det kan klø, svi og stikke, og om de får bli store nok, så føles det som om man sitter oppå en pose med erter eller noe.

Skrevet

kan få sheriproct stikkpiller av legen som er mer effektive enn salven....

Skrevet

Ha ha ha ha, de hadde nok blitt litt overrasket om du hadde spurt om Sheriproct salve på biblioteket ;))

Skulder på ammetåka i et tidlig stadium!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...