Gå til innhold

Ang planlagte keisersnitt

Anbefalte innlegg

Får man da barnet opp til seg eller tar de det med ut? Da jeg skulle ha mitt andre barn endte det opp med akutt keisersnitt og de tok da barnet rett ut av operasjonsstua og inn på et annet rom. Det var faktisk helt forferdelig å ligge der uten noen form for kontrol og ikke vite om han var ok eller ikke (far fulgte med barnet). Jeg lurer derfor på hva som er praksis når snittet er planlagt? Kan jeg legge inn ønske om å få ha babyen litt på brystet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142896268-ang-planlagte-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke mulig å få barnet opp på brystet. Du ligger med armener ett ut med veneflon i + overvåkning på brystet. Det henger jo også et forheng rett over brystkassen din, samt at buken er åpen.......

Men du kan få barnet holdt opp til ansiktet et lite øyeblikk før de går ut med det:)

Gjest Kira ønsker seg en til ♥

Hvis alt står bra til med barnet, så får du lov til å se det. Det er vanskelig å holde ungen som en annen her sier, mtp på alle ledninger og slanger. Men du kan absolutt gi han/hun en klem og et kyss;)

Min mann hold datteren vår inntil meg i flere minutter før de måtte forlate operasjonsstuen. Og kom opp på oppvåkningen med barnet etter ca en times tid.

Annonse

Jeg fikk barnet rett opp på brystet. Ja, du ligger med armene rett ut, men pappaen kan holde barnet på plass :) Du har også et forheng som henger ganske langt opp, så de legger h*n på tvers på oversiden av puppene. Koselig! :) Anbefaler det virkelig :)

Jeg skrev et brev til jordmor om ting jeg ønsket under keisersnittet, og der sto blant annet at jeg ønsket å få babyen rett opp til meg. De var veldig flinke til å etterkomme mine ønsker da jeg tok keisersnitt i alle fall . Ikke vær redd for å be om det du har lyst til, skriv det ned og lever det til jordmor når du kommer :)

Lykke til! :)

Takk for svar alle sammen. Skal si fra om at jeg vil ha barnet hos meg i allefall ei stund dersom alt er ok med ungen. Ble så redd da de bare forsvant med han forrige og ingen svarte meg på om han var ok, så det er det jeg gruer mest for med hele keisersnittet.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...