Pumba78 Skrevet 11. februar 2011 #1 Skrevet 11. februar 2011 Babyen har nå begynt å hyle og vri seg unna puppen(e), dette er jo litt krise ettersom jeg uansett ikke har nok melk og gjerne skulle ha økt produksjonen. Har måttet gi tillegg i et par uker nå siden hun ikkelegger på seg nok. Er det noe jeg kan gjøre eller må jeg gi opp hele amminga? Jeg blir så lei neg av tanken på atjec ikke klarer å fore mitt eget barn plutselig, føler meg ikke klar for å gi opp ammingen enda!
Træægtrønder`n :) Skrevet 11. februar 2011 #2 Skrevet 11. februar 2011 Jeg har en baby som er sint på den ene puppen som har minst melk og tregest utdriving. Du har kanskje prøvd alt dette, men jeg bruker i alle fall syntocinon-spray for å få melka raskere ut og babyen slipper å jobbe så mye. I tillegg legger jeg henne i tvillingstillingen slik at den puppen hun ikke liker skal minne om den hun liker. Du kan jo evt pumpe deg for å få opp produksjonen, men det er jo bedre om babyen gjør jobben. Jeg hadde kontaktet ammehjelpen eller helsestasjonen. Mulig de kan hjelpe. Lykke til:)
Pumba78 Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2011 Spray, lecitin, ammete... Tvillingstilling gikk litt bedre i går, men nå er hun sint på begge, til og med favorittpuppen... Har sent Mail til amnehjelpen, håper det er noe man kan gjøre! Det at "alle har nok melk" er jo bare tull!
Træægtrønder`n :) Skrevet 11. februar 2011 #4 Skrevet 11. februar 2011 Huff, da har jeg dessverre ingen tips å komme med. Skjønner det er veldig trasig. Håper det ordner seg. Krysser fingrene for deg
vbu Skrevet 11. februar 2011 #5 Skrevet 11. februar 2011 Jeg måtte rett og slett amme sjeldnere så hun ble ordentlig sulten imellom (minst fire timer imellom) og glemte siste skrikerunde. Prøvde å amme når hun hadde nettopp våknet, da var hun blidere og hadde glemt forrige skrikerunde. Mitt problem var delvis treg utdrivningrefleks og spruting når det endelig satte igang. Og når hun husket siste runde med skriking så ble det skriking med engang. Prøv å få utdrivningsrefleksen igang før du starter. Hvis de er spruting så må du passe på å få hun/han til å rape regelmessig. Jeg brukte ammeskjold for å dempe litt hvor mye det sprutet i en periode. Hvis du prøver å amme sjeldenere så kan du prøve å pumpe litt imellom pluss ammete for å få opp produksjon. Så kan du gi babyen utpumpet melk imellom som tillegg. Hvis babyen blir sint på grunn av for lite melk så kan det faktisk også hjelpe å vente litt lenger imellom så det er litt mer. Da hadde jeg prøvd å pumpe litt kort tid etter siste amming for å stimulere uten å ta bort for mye melk. Håper noe av dette hjelper selvom jeg ikke vet akkurat hva problemet ditt er.
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 11. februar 2011 #6 Skrevet 11. februar 2011 Hvor gammel er babyen din? Jenta mi er 3 mnd nå, og hun er også slik. Akkurat som hun vet selv hvilken pupp hun vil ha først, for hvis jeg begynner med venstre og hu hyler og jeg bytter til høyre spiser hun fornøyd, og så er hun fornøyd med venstre igjen etterpå. Men noen ganger hyler hun uansett, som nå om dagen. Vært syk en stund, og er tett i nesa - vet det går mye sånn om dagen. Kan det være at babyen din ikke får puste ordentlig med nesa når h*n blir sinna? Jeg drypper med saltvann før hver amming og det hjelper litt. Og sånn utover det blir hun litt irritert av at hun må ligge med ryggen mot verden - nysgjerrig som hun har blitt!
Pumba78 Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 11. februar 2011 Hun har vært forkjøla i en uke men er ikke tett lenger, bare hoster. Hun tar jo flaske, er så redd for at hun er sugeforvirra allerede, da vet jeg ikke helt hva jeg gjør, vil så gjerne ha nok melk! Hun har alltid foretrukket den venstre, da den andre har mindre melk og jeg har hatt ekstremt mye tette nelkeganger, men de suste lar dagene dagene har hun kjapt vøridd seg unna begge. Hun er 3,5 måneder nå og er veldig nysgjerrig, men i dag har vi bare vært hjemme alene, jeg skrudde av tv-en så hun ikke skulle bli distrahert... Må jo få i henne mat, hun har bare lagt på seg 300g siden jul. Hva gjør du for å få i din nok?
ellaaa Skrevet 11. februar 2011 #8 Skrevet 11. februar 2011 mini på snart 3,5 mnd har begynt å tulle også. når jeg legger han til höyre pupp går det bra men ikke venstre. han blir så sint! sparker og vrir seg unna. har holdt på i 2 uker nå..er såå sliten.. merker stor forskjell på mengden av melk for 3 år siden med förstemann og nå.. på denne tiden den gang hadde jeg spreng hele tiden men nå var det slik bare förste måneden. puppene föles tomme selv om jeg ikke ammer på flere timer. og utdrivningen er treg, spes på den puppen han er "sinna" på. går litt bedre når han "halvsover" da vil han ha litt iallefall. vil ikke gi opp amminga heller men bör vel innse at jeg har mye mindre melk denne gangen. han blir ikke mett uansett, sutrer og gråter til han får flaske. blir en helt annen unge etter at han får flaske! blid og fornöyd + sover leeenge.. vil jo at han skal väre fornöyd og glad og jeg vil ikke slite meg ut helt heller. fortsetter nok å amme noen ganger om dagen og på natten så lenge det går. håper at det går bra til mini blir 6 mnd *krysser fingrene*
Puppen og lillemor Skrevet 11. februar 2011 #9 Skrevet 11. februar 2011 huff pumpa78 - dette høres så altfor kjent ut! Snuppa mi er 4 måneder og har vært sinna på puppen i snart en måned.. og jeg føler jeg har prøvd alt!! Har gitt mat sjeldnere, oftere, MM på flaske, MME på flaske.. og det som funker best er nok å go mat sjeldnere, slik at hun er skikkelig sulten og det er mye mat.. (pumper da av og til innimellom, fordi jeg er livredd for å miste melka - vil gjerne amme lenge.) Snakket med ammeveileder om dette - og mente det nok er fordi jeg har mindre melk på kvelden.. Så jeg har begynt såvidt med grøt til kvelds. HUn støttet teorien om å la henne bli skikkelig sulten før jeg legger henne til.. Jeg har vel ikke noe råd å komme med eller noe tips til hvordan få det til å gå over.. for det skulle jeg gjerne hatt selv Men jeg vet godt hvor frustrerende det er..
Pumba78 Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #10 Skrevet 11. februar 2011 Det er Akkurat sånn jeg har det nå også, men plutselig begge puppene. Håper jeg klarer å amme en stund til, men fryktelig slitsomt. Skal snakke med helsestasjonens ammeguru til uka, skal melde fra om hun har noen banebrytende tips... Gir du flaske ofte da? Er så usikker på hvor ofte, vil jo holde produksjonen oppe men hun må jo bare få lagt på seg litt, håper å vokse ut av str 56 snart!
ellaaa Skrevet 11. februar 2011 #11 Skrevet 11. februar 2011 skal også til HS neste uke og skal prate med henne om dette.. jeg gir flaske når jeg ser at han ikke er mett og er urolig. det begynte med 1-2 flasker om dagen men nå er vi oppe i ca 3-4...han får iallefall en för leggetid. på det meste sluker han 150-180 ml. jeg merker fort om han blir mett eller ikke..har jo ammet för og ammet veeeldig lenge förste mann så jeg ser tydelig forskjell på mengden melk. har også prövd ulike tips men likevel så hjelper det lite..hadde en födsel som gikk fort og mistet ganske mye blod. ble veldig svak og redd. barseltiden ble töff med 1 time sövn fordelt på flere dager på sykehuset. når vi kom hjem var det ikke mye bedre, en sjalu storebror og blödninger..stresset mye pga dette. tror det spilte en stor rolle i at jeg ikke har så mye melk denne gang.. ( men jeg tröster meg med at jeg har jo ammet i noen måneder, er bedre enn ingenting
*Moråse* Skrevet 12. februar 2011 #12 Skrevet 12. februar 2011 Snuppa her er 3 mnd nå, og veeldig utålmodig.. Når hun er sulten så skal hun ha maten tvert, og blir fort illsint om det ikke går fort nok. Når hun da blir sint så klarer hun ikke å spise heller, fordi hun kaver seg så ille opp! Men jeg har funnet løsningen, og det er at jeg veksler mellom pupp og smokk, til hun roer seg så hun greier å suge. Jeg sitter med smokken klar, så når hun slipper puppen for å skrike, så putter jeg kjapt smokken på plass. Så lar jeg henne suge en to-tre tak på smokken, før jeg napper den ut og erstatter den med puppen. Omtrent at jeg "lurer" henne til å ta puppen.. Skrikinga stopper når utdrivingsrefleksen slår inn, og hun kjenner melka kommer. Dette funker iallefall her, du kan jo gi det en sjanse du også, håper det løser seg for dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå