Puppen og lillemor Skrevet 11. februar 2011 #1 Skrevet 11. februar 2011 jeg har begynt å gi snuppa mi litt grøt, og har begynt å tenke litt på hvordan dette påvirker magen og avføringen.. Hun kan gå veeldig lang tid mellom hver gang hun bæsjer.. 10-14 dager! Men siden hun bare har fått morsmelk har jeg ikke vært bekymret for dette.. men nå som hun får grøt, så er det jo mer som skal ut.. Jeg gir henne sviskesaft etter grøten hver dag.. (hun får nestle risgrøt med banan) Bør jeg gi henne litt vann med malt i? Kan jeg ha malt i vannet jeg lager grøt av? Er det andre ting jeg kan/bør gjøre?
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 11. februar 2011 #2 Skrevet 11. februar 2011 Gutten min fikk skikkelig forstoppelse når han begynte med grøtmåltid nr 2 og det var ikke moro... Jeg tror ikke de trenger å bæsje hver dag i starten, for magen må regulere seg, men jeg mener jeg har hørt at man bør forvente det etterhvert. Jeg har rørt ut en teskje malt i vannet noen ganger, før jeg har blandet i grøtpulveret. Jeg syns ikke ren sviskemos hjelper, men jeg har forsøkt å lage grøt med 100ml sviskesaft og da har han gjerne bæsjet samme dag. En annen ting: Mange erfarer også at fruktmos setter fart på magen. Jeg merker ikke så mye til dette på min sønn, men får han middag med tomatsaus i så bæsjer han...
isabelan Skrevet 11. februar 2011 #3 Skrevet 11. februar 2011 jeg gir sviskemos eller sviskesaft etter grøtmåltidet. Ofte så kommer ikke avføringen før dagen etterpå, men han får tømt magen, og har ikke vondt, så det hjelper i allefall på min;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå