Zoe Skrevet 11. februar 2011 #1 Skrevet 11. februar 2011 Noen som har tenkt på om de skal ha en liten hodepute i babysengen eller ikke? Leste i et Foreldre og Barn-blad at det var noen eksperter som anbefalte det for å forebygge skjevheter i skallen og nakken..men flere barneleger er skeptiske pga fare for kvelning. Hva skal man høre på da?
Me.myself.agirl.and.one.more? Skrevet 11. februar 2011 #2 Skrevet 11. februar 2011 Jeg har jente på 2 nå... Hun lå uten pute til hun var 18 mnd! Jeg tenker at det er mer fare for skjevheter MED puter når de er så små. Når de ligger uten ligger de jo rett! Men d er min mening:-)
superhygge Skrevet 11. februar 2011 #3 Skrevet 11. februar 2011 Jeg la en supertynn pute UNDER lakenet med jenta vår. Var livredd for at hun skulle få noe over seg og ikke få puste etc. Litt hysterisk, men... Egentlig gjorde jeg det vel bare fordi det så mer behagelig ut...vet ikke helt hva jeg skal gjøre denne gangen...
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 11. februar 2011 #4 Skrevet 11. februar 2011 Vi var til behandling med gutten hos osteopat etter fødselen og av/på første året. Når han nærmet seg 10 mnd hadde han sterk vegring mot å ligge på ryggen (i seng og på stellebordet). Vi trodde kanskje det var noe med nakken men det var ingenting å finne. Vi fikk da anbefalt å prøve med en liten pute... Kjøpte inn en og med engang var det greit å ligge i sengen på ryggen igjen. Kjøpte inn en til stellebordet også og da forsvant alt som het motstand i stellet! Vi fikk beskjed om at så lenge barnet ligger på ryggen er det ikke noe problem med en liten pute. Når det gjelds forebygging av skjevheter og slikt vet jeg at det finnes forskning fra begge leir! Ville ha sett an deres barn sitt behov og begynt med pute om det ser ut som det blir nødvendig og ikke før! Og da uansett om det er for trivselen eller helsen sin del!
Jente0411*Høygravid!* Skrevet 11. februar 2011 #5 Skrevet 11. februar 2011 jeg skal vente med pute pga de aller fleste jm og leger anbefaler at man ikke har pute til barn under året..
juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 11. februar 2011 #6 Skrevet 11. februar 2011 Legen min anbefalte pute fra 4 mnd. Hører på han for han er tidligere barnelege og spesialist på såbarn. Men er jo ikke farlig uten heller. Bare mer anatomisk rett med sier han. Men altså ikke før 4 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå