Gå til innhold

Hadde dere sendt barnet deres i denne bursdagen??

Anbefalte innlegg

Har et barn født i 2006. Det har vært vanlig i et par år at alle i hans årskull inviterer alle barna født i 2005 og 2006 til bursdagene sine. På avdelingen er det totalt 19 stykker. Det samme gjorde barnet mitt til bursdagen hans ifjor.

Nå har et 2007-barn invitert alle barna på avdelingen til sin bursdag, og vi takket ja.

Men så kom jeg til å tenke på at barnet vårt mest sannsynlig ikke kommer til å invitere dette 2007-barnet til sin bursdag om en måned. Vi har rett og slett ikke plass til å invitere nesten 20 barn!

Er det kjipt å ikke invitere dette barnet?? Om det blir invitert, så må jo alle i 2007 bli invitert...

Er det da bedre at barnet mitt ikke hadde gått i denne bursdagen, eller har ikke det noe å si???

Fortsetter under...

Foreldrene til dette barnet vet vel om "kjørereglene" i bhg hva gjelder bursdager? Da skjønner de nok hvorfor de ikke blir bedt tilbake? Jeg hadde sendt barnet mitt uansett, de har nok bedt ham fordi barnet dems ønsker det og gått utenfor de vanlige "normene". Tror ikke alle foreldrene i ditt barns årskull heller kommer tli å be 2007-barna i sine barns bursdag når den tid kommer allikevel. Alle gjør forskjellig og sånn er det bare, som du sier, dere har ikke plass. Det er en fair grunn det!

Nei. Sønnen min har blitt invitert i bursdager til enkelte som han ikke har invitert i sin bursdag. Han har også invitert andre i sin bursdag, som ikke har invitert han. Det er helt greit å begrense invitasjonene, så lenge det ikke "går utover" bare enkelte. Min får ikke lov til å utelate bare en fra kullet sitt, det er sårende.

Selvfølgelig skal barnet ditt gå i bursdag.

De inviterer alle barna, du skal bare invitere noen. Det vil si det er to ulike forutsetninger for invitasjonene. Det er helt greit at du gjør slik du sier. Det blir jo likt for alle 2007-barna, at ingen av dem blir invitert, det er jo ikke bare det barnet du snakker om det gjelder. Å holde BARE dette barnet utenfor, ville selvfølgelig vært noe annet.

Takk for svar dere!

Da sender jeg han dit med god samvittighet! Jeg er bare så veldig vár på at jeg ikke vil holde noen utenfor. Lurte derfor på om dette 2007-barnet hadde syntes det var dårlig gjort om hun ikke ble invitert i bursdagen til min sønn...

Annonse

Altså.. Barnet mitt går i bursdag til de som ber hele klassen. Men vi ber likevel bare sønnens nærmeste venner likevel. Det er helt opp til dem selv om de vil be absolutt alle og må ha forståelse for at ikke vi velger det.

Men jeg hadde aldri valgt at barnet mitt ikke skulle gå i bursdagen bare fordi vi ikke ber alle i klassen. Hm, hadde aldri falt meg inn engang.. Men det er kanskje fordi sønnen er såpass stor at det hadde blitt en utrolig merkelig forklaring/ diskusjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...