Gå til innhold

dreit meg ut! angående lånekassen

Anbefalte innlegg

jeg har lån hos dem og siden alt stipend blir gjort om til lån siden jeg er alenemor så søkte jeg ikke om stipend i høst. men jeg tenkte ikke på at da kom rentene til å løpe.

og nå har det blitt 5000 i renter ekstra. men jeg har jo bevislig gått på skole.

er det noe jeg kan gjøre? eller har jeg bæsja meg selv på leggen?

Fortsetter under...

Du kan søke om at det blir slettet hvis du har gode grunner til det...vet ikke om skolegang kvalifiserer?

Men hva mener du med at alt stipend blir omgjort til lån? Du får jo MER i stipend når du er alenemor!? Ikke mindre! Det er kun hvis du tjener noen og hundretusen i tillegg til det du får fra lånekassen at det blir "tilbakegjort" til lån.

Bare les her:

http://www.lanekassen.no/Hovedmeny/Tilbakebetaling/Sletting-av-renter/

Frist på tre år

Rentefritak blir gitt på etterskudd, men det er en frist på tre år. Mottar vi søknaden fra deg i 2011, vil rentefritak for perioden før 1. januar 2008 være foreldet. Lånekassen kan gjøre unntak fra fristen dersom det er særlige forhold som gjør at søknadsfristen ikke kan bli holdt.

Og her:

http://www.lanekassen.no/Hovedmeny/Tilbakebetaling/Sletting-av-renter/Utdanning/

Du kan ha rett til rentefritak (sletting av renter) under fulltidsutdanning, deltidsutdanning, og praksis som er del av studiene.

Så det er bare å ta kontakt med Lånekassen!:)

Mange aleneforsørgere mottar jo overgangsstønad. Den blir sett på son en trygdeutbetaling og der er grensa mye lavere. Etter omgjøring sitter man derfor igjen med bare lån hvis selv om man består på eksamen. Til og med forsørgerstipendet blir delvis omgjort til lån.

Til HI: Det kan lønne seg å søke om lån og stipend for et halvt år pr år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...