V&A Skrevet 10. februar 2011 #1 Skrevet 10. februar 2011 jeg er 20 år, og har 2 jenter... en på 3 år og en på snart 6 mnd... Og jeg har fullammet sistemann , og mine bryst ser litt "brukt" ut, hvis jeg kan si det ) men hvordan er deres syn på kroppen deres? skjems dere eller er dere stolt? jeg for min del bryr meg rett og slett ikke.... jeg ser ikke perfekt ut, slik som 99% av alle mine veninner gjør. MEN så har jeg da fått 2 barn, og det er jeg stolt over jeg var flau over kroppen min før (da den faktisk så bra ut, hehehe...) men nå har jeg liksom en "unnskyldning" for at den ser slik ut på en måte?? jeg har 3 graviditetskilo igjen å gå ned, men jeg orker ikke trene for å få det til, hehe. hvordan er det med dere damer??
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 10. februar 2011 #2 Skrevet 10. februar 2011 Både ja og nei. Jeg har vel aldri vært stolt av kroppen min overhodet, selv om jeg har vært normalvektig hele tiden. Finner hele tiden noe å klage på. Selv da jeg var topptrent var jeg ikke fornøyd. Når jeg ser tilbake på bildene fra den tiden, tenker jeg: wow, jeg så jo virkelig trent ut. Nå føler jeg meg ekkel og dvask. Har ei jente på 16 mnd og en gutt på straks 7 uker. Er ikke stolt av at rompa henger som en slapp deig. Det samme med magen. Har en fin bilring. Har også litt løsskinn som ser litt rynkete ut. Puppene er et kapittel for seg selv. De er alt for store for lille meg. Og de blir så slappe og flate som lefser når jeg slutter å amme. Det ble de sist ihvertfall og det blir vel ikke bedre nå. Så nei, jeg føler meg overhodet ikke bekvem. Samtidig er jeg stolt over kroppen i så måte at den faktisk er ganske slank selv etter to tette fødsler. Får mange kommentarer på at jeg har blitt så tynn. Er bare det at alt henger. Selv om jeg har en unnskyldning om å ha født, så blir jeg likevel ikke fornøyd. En annen ting er at jeg ser konstant trøtt og sliten ut. Føler at jeg har mistet "utstrålingen", eller hva jeg skal kalle det. Men har begynt å trene og spise litt sunnere. Sist gang gikk jeg opp etter fødsel, og det vil jeg ikke gjøre nå. Vet at det er overflatisk å tenke sånn, prøver å la vær
LiMette og lillegutt Skrevet 10. februar 2011 #3 Skrevet 10. februar 2011 Stolt og stolt fru blom:S Jeg syns kroppen min ser helt ok ut med klær på. Nå, 3 mnd etter fødsel veier jeg det samme som før. Er jeg bevisst på å trekke inn magen og på å kle meg riktig, tror jeg ingen kan se at jeg har vært gravid. (Det sier de iallefall, mulig de ikke tør annet...høhø) MEN, skinnet (evt. klærne) bedrar. Uten klær har jeg vel tatt meg bedre ut. Har masse strekkmerker. Selv om de aldri fikk farge ble jo huden "rynkete" eller hva jeg skal si. Har både på rompe, pupper og mage. I tillegg fikk jeg svangeskapskløe, noe som resulterte i at jeg klødde meg til blods og har endel arr på armer og bein. Så syns det er greit nå på denne tida, men kan ikke akkurat si at jeg gleder meg til bikinisesongen. Her blir det badedrakt!
Gjest Skrevet 10. februar 2011 #4 Skrevet 10. februar 2011 Ja.. har 2 barn. en på 4 år og en på 5 mnd. Kroppen er som før... tight å fin, så jeg klager ikke
Gjest poäng har fått baby <3 Skrevet 10. februar 2011 #5 Skrevet 10. februar 2011 Rent estetisk, så er jeg ikke fornøyd. Snart seks måneder siden fødsel og jeg er overbevist om at puppene mine er 15 cm lenger ned enn de var for ett år siden. I tillegg har jeg fått en hudflapp på magen, med heng på kanskje 5-6 cm. Jeg er i prosessen med å slanke meg, så håper jo jeg vil se bedre ut etterhvert. Men jeg har jo verdens deiligste lille skatt også videre, men det hadde ikke skadet å være en snasen mamma likevel!
♥ Løvemamma ♥ Skrevet 11. februar 2011 #6 Skrevet 11. februar 2011 Jeg er utrolig stolt over hva kroppen min har gjort, bært fram min lille skatt og produserer god mat for han. Strekkmerker har jeg men de plager meg ikke. Min overvekt derimot er jeg ikke stolt over, men det er ikke stakkars kroppen sin skyld. Så nå er det på høy tid at hodet belønner kroppen og lever sunnere og trener i tillegg. Føler jeg har fått dette inn i rutinen nå. Og vekta kryper sakte men sikkert nedover.
Nat27 Skrevet 11. februar 2011 #7 Skrevet 11. februar 2011 Ja, jeg er stolt av kroppen min!!! Visst har jeg noen ekstra kg, "smilehullene" på rompa ble ikke akkurat mindre i løpet av svangerskap nr 2. Men strekkmerker har jeg ingen av, så trøster meg med det. Poenget er at jeg har bært fram og født to velskapte barn! Lette fødsler også, så jeg er virkelig stolt av at kroppen min har taklet så store påkjenninger så bra! Så får det heller være at jeg er litt slapp i fisken 3 mnd etter fødsel. Det kan jo alltids strammes opp/inn igjen satser på å være klar for bikinisesongen uten en "hollywood kropp", men med MIN kropp som jeg er så glad i )
gulterkult Skrevet 11. februar 2011 #8 Skrevet 11. februar 2011 Stolt er vel å ta i litt for mye, men selvfølgelig er jeg veldig stolt over hva kroppen har prestrert!!! Jeg fikk ikke strekkmerker eller andre "varige mên", men syns jeg har litt for mye celulitter nå. Magen er slapp ja, men klarer jeg å kvitte meg med 2-3 kilo til så er jeg fornøyd. Gleder meg ikke akkurat til å gå i bikini, men det er mest pga celu. på rompa...uff. Puppene har blitt myke, kanskje litt mindre enn før, menjeg vil ikke kalle de hengepupper ennå. 8mnd siden fødseld, ikke trent en dritt, men satser på gode trilleturer og heavy rengjøring!!!
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 11. februar 2011 #9 Skrevet 11. februar 2011 Hmm... Jeg føler ikke at jeg er mer stolt av kroppen min, men jeg bryr meg kanskje litt mindre om jeg er litt skrukkete nå? Nå har jeg iallfall en god unnskyldning til å aldri få magen heeelt flat. Men selv om jeg ikke bryr meg så mye om utseende, så har jeg blitt mer opptatt av å ta vare på kroppen og holde meg i form. Jeg merket fort hvor mye en graviditet belastet kroppen og jeg ønsker å holde meg i form og stryke kroppen igjen før neste graviditet. Nå er jeg i full gang med å trene opp mage og rygg (det indre muskelkorsettet), rett og slett fordi jeg merker at jeg mangler noen muskler når jeg bærer rundt på sønnen min som veier over 10 kg... Jeg har kanskje fått et mer voksent forhold til kroppen min? Men jeg er veldig stolt over at jeg veier 4 kg mindre nå enn jeg gjorde før jeg ble gravid, da... Det håper jeg det er lov å være!
LittLykkelig Skrevet 11. februar 2011 #10 Skrevet 11. februar 2011 Er selvfølgelig veldig stolt over at jeg har gått igjennom en graviditet, født og ammet i 8 mnd. Men det er klart, kroppen bærer jo preg av det. Magen henger litt, og puppene blir bare slappere jo mindre jeg ammer.. DET er uvant for meg, da jeg alltid har hatt store fine bryster. Nå er de helt annerledes. Men samtidig så gjør det ikke så mye, det er verdt det uansett. Ville ikke nølt med å amme nestemann heller (hvis jeg er så heldig å få en). Om jeg er skikkelig misfornøyd etter jeg er ferdig med barnefødsler og amming, og det ikke nytter å stramme opp, så skal jeg vurdere et brystløft. Men kun hvis det skulle plage meg veldig med slappe pupper. Har også fått er mer voksent forhold til kroppen min. Og det hjelper jo på at mine venninner også har fått slappere pupper.. Hehe
pifi med tre nurk Skrevet 11. februar 2011 #11 Skrevet 11. februar 2011 Huff, jeg er ikke stolt over kroppen min... var det ikke før barn heller, selv om når jeg ser på bilder fra den gang så skjønner jeg ikke hvorfor jeg var misfornøyd! Jeg er stolt over å ha bårdet frem to nydelige barn og ja, alt dette, men ikke kroppen nei, det kan jeg ikke si...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå