3gutter_og_1jente Skrevet 10. februar 2011 #1 Skrevet 10. februar 2011 Som jeg har skrevet tidligere skulle jeg settes igang på mandag. Så vi møtte da opp på sykehuset klokken 09.00, var merkelig nok ikke nervøs, det hele var egentlig ganske så uvirkelig, vi hadde liksom fått time til å få baby,hehe Vi ble tatt i mot av ei kjempe koselig jordmor. Det første som skjedde var at hun skulle sjekke åpningen, den var på 2 cm, ble litt skuffa, siden det var akkurat det samme som det hadde vært på fredag, hadde liksom håpet at det hadde modnet enda litt mer i løpet av helgen, men den gang ei.. Etter undersøkelse og ctg, ble første vaginalpille satt klokken 10.00, måtte ligge en time til med registrering (kjedelig). Etter det var det ut å gå for å se om det kom noen rier, men merket ingenting til det. Klokken 13.00 gikk vi tilbake til rommet og jeg la meg ned for å slappe av litt, fikk noen kynnere. Klokken 13.50 kommer jordmor inn igjen for å sjekke meg og for ny registrering og ny pille. Jeg spurte om jeg fikk forte meg å tisse, reiste meg opp og da kjente jeg det rant litt. Var litt rosa utflod, så skjønte at noe begynte å skje Jordmor sjekket åpningen igjen litt over klokken 14.00 og da var den på 4 cm, så da ble jeg flyttet over på føden. Da kom riene med 1 min mellomrom. Og etter dette gikk alt veldig, veldig fort og jeg mistet all kontroll, og har ikke helt oversikt over hva som skjedde og når. Riene kom tett og med kjempe nedpress. Ble lagt på fødesengen og skulle bli undersøkt og da gikk vannet, og rett etterpå kom pressriene. Sorry at jeg skriver det her, men alt var sykt vondt, og egentlig helt jævli der og da, ting skjedde altfor fort for meg. Men uansett klokken 14.50 etter tre pressrier var gutten min ute. Siden alt skjedde så fort stod kroppen min helt i spenn, og det gikk to timer før beina min klarte å slappe av, det var rimelig slitsomt det å,hehe. Vi kom hjem i går og stor koser oss. Sliter fortsatt endel med etterrier, men kan vel ikke forvente annet siden dette er mitt fjerde barn. Jeg er også veldig glad for at fødselen ble startet på sykehuset i trygge omgivelser, for hadde den startet hjemme så hadde vi aldri i verden rukket sykehuset. Ønsker dere alle lykke til videre, og jeg kommer nok til å savne BIM litt Guttens vitale mål var 4040 g, 50 cm, og 37 rundt hodet
Jente0411*Høygravid!* Skrevet 10. februar 2011 #2 Skrevet 10. februar 2011 oi,ja det gikk jo ganske fort da ting starta... Gratulerer så mye med gutten!
Carina har to små gull Skrevet 11. februar 2011 #5 Skrevet 11. februar 2011 Gratulerer så kjempe masse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå