Gå til innhold

må man koke vann til baby 6 mnd når hun skal drikke vann? =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg husker så dårlig siden sist.... :)) men nå nærmer småen seg 6 mnd og jeg lurer på om jeg må koke vannet før hun får det, eller kan jeg tappe rett fra kranen KALDT vann? hun har ikke drukket vann før heller, så tenkte å begynne å introdusere litt nå =) vi skal ikke på 6 mnd kontroll før om en god stund så jeg spør her først ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

etter at man har begynt med fast føde behøver man ikke å koke vannet til baby lenger. Da får de i seg såpass mye forskjellig at de skal tåle ukokt vann (for ikke å snakke om alle tingene de smaker på ellers) jeg har bare begynt med kaldt vann ja, tapper gjerne et kvarter-halvtime før hun får så er det ikke iskaldt :)

Skrevet

OK , takk for svar ;)

ja det var lurt... det hadde nemlig ikke jeg tenkt på at iskaldt vann kanskje ikke er så lurt , stakkars liten ....! :P

(ammetåken slår ofte inn om kvelden her....)

ja nå har hun smakt litt fra middagene våres, litt saus eller potetmos o.l. :)) begynner med grøt smått når hun nærmer seg 6 mnd =)

Skrevet

Dersom man har vann i fra offentlig vannverk skal man ikke behøve å koke vannet. Det blir renset opp og ned i mente, så det skal være helt trygt for både store og små mager å drikke det =) Det samme gjelder til matlaging/melkelaging. Ikke nødvendig å koke vannet hvis man har offentlig vann. Men om man har vann i fra egen brønn, ville jeg nok anbefale å koke vannet for sikkerhets skyld =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...