Gå til innhold

Hvilke flasker velger dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter barn i Mai, og tenker derfor å kjøpe inn 1-2 flasker. Hadde avent flasker for 4 år siden, men de er vell "giftige"? Hva bruker dere??

Takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også brukt avent flasker tidligere, men de gikk i søpla etter at de fant BPA(?) i dem. Tenker å handle inn en nuk flaske denne gangen, sånn i tilfelle det blir behov. Skal også kjøpe nuk smokker da jeg har erfart at det er denne type smokk nyfødte foretrekker(hvertfall mine) :)

Skrevet

Vi foretrekker Dr. Browns flasker.

Skrevet

Jeg hadde Avent sine sist. 3-4 år siden. Likte de jeg. Må jeg kaste dem nå ?

Skrevet

Avent har kommet med nye BPA-frie flasker. Uansett greit å bytte ut gamle flasker til nytt barn.

Skrevet

Da får de gå i søppla :) Hadde så mangen som nesten ikke var blitt tatt i bruk.

Skrevet

Aventflaskene som selges nå er giftfrie ;)

Skrevet

Vi kjøpte inn sist mye fra Avent... Flaskene ble ikke brukt da han nektet å drikke fra flaske - bare pupp! Men vi har også sånne oppbevaringskopper fra avent som vi brukte til melk og senere middag, frukt ol. Også har vi jo Avent brystpumpe med deler i hardplast. Skal alt kastes??? Hva med matskjer i hardplast (der her vi fra avent, bambino og babybjørn som ennå er i bruk) og drikkekopper til smårolling (fra mam, bambino, avent og to vi fikk i gave fra England)! Alt er kjøpt i 2009 og senere, men vet jo selvsagt ikke om det er BPA fri nå som innpakkningen er borte forlengst! Siden noe av det er nesten ubrukt og resten ikke ser slitt ut og er ikke så gammelt tenkte vi det var greit med gjenbruk... Men nå ble jeg litt usikker?!? Hva hadde dere gjort???

Skrevet

Om jeg har forstått dette BPA greiene riktig, så er det kun de med helt gjennomsiktig plast som inneholder dette. Det er derfor avent sine nye flasker nå er litt gråere i plasten enn de tidligere. Dette var jo noe som kom opp i fjor, altså 2010 og det finnes en del stoff ang det ute på nett om man leter litt.

Her har vi også endel gamle aventkopper og annet utstyr i div farger. Dette har jeg tenkt til å fortsette å bruke ettersom det var de blanke flaskene fokuset var på...

Skrevet

Etter at dette med BPA kom frem så kasta jeg alle avent flaskene jeg hadde, samt smokker som inneholdt dette med en gang å kjøpte inn MAM.. Knallfornøyd så blir disse denne gangen åsså.. Rosa om jente, blå om gutt :0P

Skrevet

Altså klar plast fra Avent skal kastes men er det i farget eller matt plast kan det ennå brukes?!? Og da gjelder vel det også om det er fra andre produsenter enn Avent slik som med drikkekoppene og skjeer ol.?

Skal se hva jeg finner på nettet nå jeg! Er det en god nettside fra norske myndigheter som lister opp hva som inneholder BPA og hva som er uten??

Skrevet

Dr. Browns. Mye bedre enn Avent synes jeg fordi det kommer luft til og babyen får ikke så vondt i magen.

Skrevet

Noen som har erfaring med medela sine flasker?

Skrevet

Dr. Browns. Mye bedre enn Avent synes jeg fordi det kommer luft til og babyen får ikke så vondt i magen.

Skrevet

Da dette med Avent-flaskene og BPA kom opp var vi på slutten av vår "flaskeperiode" med eldstemann. Jeg sendte inn flaskene til Avent og fikk nye, uten BPA i retur. Kostet meg ingenting. Disse flaskene har jeg ennå ikke brukt, så de skal nestemann få bruke. Jeg var veldig fornøyd med Avent, inkludert deres kundeservice, så om dette blir et flaskebarn så prøver jeg som sagt å fortsette med Avent...

Skrevet

Sniker inn fra DinBaby :)

Her har vi både Avent, Mam og Medela og mini foretrekker klart medela sine. Så jeg har kjøpt en stor ladning med de også har jeg ett par av de andre på lur.

Men det er jo smak og behag hos barnet hvilken "tut" de foretrekker.

Og Avent sine flasker er BPA-frie nå :)

Skrevet

Går for avent denne gangen og. Det er fordi eg har ein aventsterilisator. Har mange aventflasker som eg faktisk må kaste og.

Skrevet

Til nr 2 brukte eg mykje avent sine flaske med mam-smokk til, fordi det var den einaste smokken ho likte. I tillegg til at eg brukte mam sine flasker. Det dumme med mam-flaskene var at dei ikkje hadde rikti mål. Så til det brukte eg ei aventflaske til å måle i først.

Skrevet

Selges ikke giftige flakser nå lenger. Jeg har som HegeAE brukt aventflasker med mam smokk. Det funket best for oss. Mam flaskene med ventil var mer styr å rengjøre, samt at det skulle lite til før de lakk i bunnen. men mini bare spytta ut aventsmokken, kun mamsmokk som funka.

Forøvrig hadde jeg dr brown sterilisator, avent og mamflasker og medela pumpe. Fin blanding som funka greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...