Gå til innhold

Gallesåpe tar bare ferske flekker?!?

Anbefalte innlegg

Kjøpte gallesåpe for litt siden, og hadde håpet at den skulle ta knekken på noen bæsjeflekker og blåbærsaft-flekker som dessverre har kommet på det hvite ulltøyet til barna, men neeeida, ser ikke sånn ut gitt... Kjipt!! Noen andre glupe tips? Kanskje Vanish, selv om det ikke er heeelt optimalt for ulla?

Fortsetter under...

Hmmm... Her har gallesåpen tatt alt av flekker siden jeg begynte å bruke den. Jeg har fast såpe, derfor bløter jeg plagget/ene før jeg gnir godt inn med såpen, lar det virke ei god stund (minst 1/2 time, gjerne lenger) og så hiver jeg det i maskina og vasker på så varmt som materialet tillater. Den tok til og med en fettflekk på en topp jeg hadde gitt opp.

Signerar det Frøken B skriv! Og skulle det ikkje fungere etter første forsøk, så gjennta prosessen ein gong til. Viktig å jobbe såpa godt inn i flekken, og å la det ligge å virke ei god stund.

Har klart å fjerne 6mnd gamle(!!) tranflekkar med gallesåpa mi!<3

Det er jo nettopp det som er så genialt med gallesåpen! Den fjerner også gamle flekker.

Fukt flekken, gni såpen godt, og da mener jeg godt, inn, la virke ei stund og vask på vanlig måte. Gjenta om nødvendig. Enda ikke gitt opp en flekk, og har brukt sånn såpe i mange år - og min venninne som er 7-barnsmor og har en mann som langt i fra er ren i klærne etter å ha stått på hodet i en bilmotor noen timer, skryter denne såpa opp i skyene. Tror det er en grunn til at hun er så fornøyd. ;-)

Prøv igjen, folkens. Tålmodighet er en dyd, har jeg lært. :-)

huff ja, jeg har gnikket og gnidd og prøvd et par ganger allerede, men da får jeg kanskje bare fortsette da, og prøve enda et par ganger til før jeg gir opp.. Og kanskje la den virke enda litt lenger før man slenger den til vask.. Hvis ikke tror jeg at jeg må prøve å få farget tøyet, for det ser virkelig ikke pent ut med svære bæsjeflekker oppover ryggen gitt :P

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...