Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har inntrykk av at de fleste foreldre synes hjørnetennene til barna var verst. Noen som vil avkrefte dette?

Bare lurer...

Hvorfor er i såfall hjørnetennene verst?

Hilsen en som tror hjørnetennene er på vei og lurer på hva vi har i vente. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes jekslene har vert de værste tennene hos tulla mi.. masse feber, sikling og sutring.

Når hun fikk hjørnetennene var hun som vanlig, eller kanskje litt mer sikkel, men ingen feber eller extra sutring av den grunn.

Er sikkert forskjell fra barn til barn da :)

Skrevet

Er nok forskjellig fra barn til barn, for på min første så ble ho rød på kinnet på siden tannen kom, og sikla masse.. Nr.2 har kun fått en lett forkjølelse, og ellers ingen andre tegn. På ho har tenna poppa ut bare..

Skrevet

Det tror jeg er en myte.

Noen barn plages med alle tennene, noen ikke i det hele tatt.

Noen barn syns jekslene er vondest, og noen sliter med hjørnetennene.

Jeg tror det er veldig dumt å lete etter slike mønster. Man kan aldri vite hvordan det blir likevel. Slike ting må man ta som det kommer, og bare håpe på det beste tror jeg. ;)

(Og så er det vel barna det er verst for, ikke foreldrenen?)

Skrevet

Klart man tar det som det kommer og klart jeg forstår det er verst for barnet, men det er jo greit å vite om det er noen statestikk på hvilke tenner som oppleves "verst" for barnet. Forstår at det er avvik fra alle regler, men jeg tenker at hvis det er slik at hjørnetennene er "verst" og det er de vi har i vente så kan jeg forberede meg litt på hva som kommer og hva jeg kan gjøre for at det skal bli best mulig for jenta mi. Var ikke noe annet jeg mente... Har nemmlig fått inntrykk av at det er hjørnetennene som er verstingene.

Skrevet

Vet ikke hva som er verst jeg, men her kommer det fire hjørnetenner på en gang iallefall... Sikler masse, og klør noe voldsomt. Men var sånn med jekslene også.

Nå er vi også på fjerde dagen med feber, men tror ikke det er noen sammenheng med tennene, fordi tennene har vært på vei opp i litt over en uke allerede. Synes det høres rart ut om feberen skulle komme så lenge etter. Og så får man vel strengt tatt ikke feber av tannfrembrudd, men tennene kommer oftere når man har feber?

Skrevet

Hos oss var absolutt hjørnetennene verst. Ellers synes jeg det gikk ganske greit med de andre tennene.

Skrevet

Hva var det som gjorde at de var verre enn de andre?

Hvilke symptomer hadde barnet ditt?

Skrevet

Han sov dårligere, gråt og puttet fingrene i munnen. Siklet og var utilpass. Dårligere matlyst. Det var ikke like uttalt med de andre tennene og da gikk plagene raskere over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...