Gullis :) Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #26 Skrevet 11. februar 2011 Åh ! En lege på forumet!! Hva jobber du med ? Er selv fysioterapeut, jobber ikke med det nå med medisinteknisk utstyr. Har ikke tempet før nå jeg heller, og tempingen min ble helt tullete, har målt oralt noe som blir veldig unøyaktig til dette bruket, men synes egentlig det er fint å følge med på tempen for å se om det faktisk ble noe av el osv. Nå er det 5 min igjen!
Metti er håpefull Skrevet 11. februar 2011 #27 Skrevet 11. februar 2011 heier fremdeles på deg Gullis !!! Håper virkelig jeg skal slippe spotting i 10 dager denne gangen.. DEt tærer virkelig på sexlivet i tillegg til en vanvittig skuffelse .....
Gullis :) Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #28 Skrevet 11. februar 2011 Ja, det skjønner jeg metti! Da jeg brukte cerazette hadde jeg det sånn, kunne gå 6-7 uker uten noe men så hadde jeg plutselig mensen i 2 uker og spottet i 2 ...da blir man frustrert og alltid litt redd for at det ikke er helt som det skal :/ Og jeg har fått TR ....en positiv ting er at jeg er regelmessig, den kom når den skulle. VIsste det jo også siden jeg fikk neg test igår. Var bare redd for at jeg stresset sånn med det at den ble utsatt og enda lenger til EL. Nå ser vi frem til legebesøk for oss begge på mandag. Håper vi blir litt klokere og KANSKJE får litt roen. Jeg skal også ta hormonprøver CD3. Og i fht jobb passer det best med desember eller januar bebis Jeg MÅ prøve å finne positive ting med TR besøk ellers blir jeg bare sur sur itellgg til PMS irritabel! Hvilken dag er du på nå Metti?
Metti er håpefull Skrevet 11. februar 2011 #29 Skrevet 11. februar 2011 Jeg har ikkje kommet lenger enn dag 6 ... Så gjenstår mye venting !!! Viktig å prøve se det positive ja... Når en først ikke skal være gravid er det deilig når mensen kommer når den skal... Det som er frustrerende med spottingen er at både gyn og fastlegen ikke snakker noe særlig om det. Jeg prøver å få litt hjelp i forhold til det men føler det blir bagatallisert og oversett hele tiden.. Det er jo derfor vi har fått tidligere utredning men blir irritert alikevel
Gullis :) Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #30 Skrevet 11. februar 2011 Jeg skjønner det så godt!! Noen ganger så kan man få følelsen av at de ikke skjønner hvor mye vi tenker på sånne ting. Selvom det er en selvfølge for de, så lurer vi og tenker. Jeg var hos gyn her forrige uke. Jeg var så misfornøyd etterpå! Følte at hun var HELT uengasjert og jeg ble ikke noe klokere eller beroliget! Jeg har en super fastlege som ville at vi skulle begynne utredning pga min alder, det tar jo tid og like greit å komme igang mens vi prøver. Heldigvis sendte jeg henvisningen min til fler siden jeg vet hvor forkskjell det er på oppfølging,. Håper hun på mandag tar meg seriøst! Skal du tilbake til gyn? Du skal vel også ta noen hormonprøver om jeg ikke husker feil?
Metti er håpefull Skrevet 11. februar 2011 #31 Skrevet 11. februar 2011 jeg har tatt to hormonprøver og skal ta den siste på cd 21 -25 .. Etter det skal vi på en oppfølgnings samtale.. Da skal vi diskutere veien videre .. ER veldig spent på hva han sier da.. Sjekker hver dag i posten om svarene på sædprøven har kommet... nervøs * biter negler *
Gjest ^Mimsy^ Skrevet 11. februar 2011 #32 Skrevet 11. februar 2011 Oi, en helsefagperson til på forumet, hurra! Akkurat nå jobber jeg i allmennlegetjensten. Temping er egentlig en veldig god idè, skulle ønske jeg hadde tempet nå som jeg fikk disse rare blodprøveresultatene osv - tenk om EL egentlig var forsinka.. Har lest at endel måler vaginalt og at de får problemer med oralt pga unøyaktighet - kanskje noe å vurdere? Analt er helt utenkelig, i alle fall for meg, grytidlig om morgenen osv...
Metti er håpefull Skrevet 11. februar 2011 #33 Skrevet 11. februar 2011 jeg temper oralt og det fungere veldig fint !! her er charten min http://www.fertilityfriend.com/home/3145ea er bare på cd 6 på den første men er en under også
Gullis :) Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #34 Skrevet 11. februar 2011 Ja, jeg spurte faktisk på et sykehus her om dagen, hvordan en kunne måle mest mulig nøyaktig temp. Jeg kunne jo ikke si hva jeg skulle bruke det til men hun sa at det uten tvil var analt og at oralt er veldig unøyaktig. Litt enig med deg når det gjelder det anale tidlig om morgen, i sengen før man har stått opp . Får jo være grenser på hvor udelikat man skal være..så da er jo vaginalt et godt alternativ. Jeg har også hatt feil termometer, man må ha et med to desimaler. Det ser jeg også på den måneden jeg nå har tempet at det blir veldig mye hopping på gradene når det er så store slingringsmonn. Har du vært på Fertilityfriend? Et veldig bra sted å følge opp tempingen. Og som du sier, så kan tempraturen bygge opp under annen testing og en skjønner litt mer hvor kroppen er i løypa. Først synes jeg det virket litt vel i overkant men egentlig er det veldig fint. Ikke minst kan man registrere symptomer noe som er fint selv om ikke man prøver synes jeg. For å følge med og kunne være litt føre var når pms trollet kommer. Er fint å få tatt noen tester Metti, da får vi nok litt svar! Jeg får svar på hvor lenge til jeg kan være fruktbar. Egentlig veldig skummelt. Håper jeg er som resten av kvinnene i min familie , de har vært fruktbare lenge! Farmor fikk sin site da hun var 45 .
Metti er håpefull Skrevet 11. februar 2011 #35 Skrevet 11. februar 2011 Det beste er nok vaginalt ja ... Men tror jeg venter litt før eg begynne med det ... Går greit sånn jeg temper nå. Det blir veldig deilig å få svar på prøvene ja. Da vet en ihvertfall at en er i gang... Det er en frustrernde tid dette her og da er det greit å vite at det er noen som prøver å hjelpe en
Gullis :) Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #36 Skrevet 11. februar 2011 Helt enig, vi sitter og leser og googler og tror vi vet så mye også kanskje vi ikke vet likevel !! Hva slags termometer bruker du?
Metti er håpefull Skrevet 11. februar 2011 #37 Skrevet 11. februar 2011 Jeg bruker pearly .. Det er en billig utgave av baby comp
Gullis :) Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #38 Skrevet 11. februar 2011 åja, men da skjønner jeg , for da får du nøyaktig uansett. Jeg kjøpte et sånt vanlig digitalt på apoteket og det har jo bare en desimal og da blir det så unøyaktig
Gjest ^Mimsy^ Skrevet 11. februar 2011 #39 Skrevet 11. februar 2011 Ja, tror virkelig jeg skal begynne å tempe kommende PP Er innom fertilityfriend for å logge når jeg får EL og TR, men nå skal jeg jommen kjøpe temp-måler og bli litt mer aktiv.. Og flere Wondfo, hehe:P Nå som du har fått tanta i hus er det jo bare å ta et stooort glass rødvin og klargjøre seg for nye muligheter!!
Gullis :) Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #40 Skrevet 11. februar 2011 Jess! Hvor kjøpte du disse wondfo? Hvis du begynner med FF så kan vi følge med på kurvene til hverandre også . Er rene hobbien dette her. Jeg skal på langrennstur i marka med øl i sekken så da er det jo bare å nyte det . Nå ser vi fremover !
Gjest ^Mimsy^ Skrevet 11. februar 2011 #41 Skrevet 11. februar 2011 billige-tester.no har wondfo (de billige strimlene/stavene) Skal bestille temp-måler nå så kan vi utveksle FF-adresse! Ønsker deg en strålende tur ut i marka!
Gullis :) Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #42 Skrevet 11. februar 2011 Flott! Kos deg på fest du da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå