Gå til innhold

Finnerikke hjertelyd - Angelsound

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg som var så glad for å flytte inn til 2. trimester.

Hørte på hjertelyden til lille bebis i går og forleden dag, da fant jeg begge gangene etter litt leting.. Men i dag har jeg lett og lett, men jeg hører kun min egen puls og ingenting mer, jeg blir så bekymret og lei meg nå at det er skikkelig fælt :(

Ja, jeg vet, det er dumt med angelsound om man ikke klarer å la være å bekymre seg, jeg angrer faktisk på at jeg kjøpte den nå, tror jeg går å hiver den i søpla.. Er redd for å bruke den for mye og, noen sier at det kan være farlig, andre sier at det kun er en lydforsterker, ikke en doppler, og at den derfor ikke er farlig.

Akkurat nå angrer jeg skikkelig på at jeg kjøpte den.

Og hva kan jeg gjøre? Jeg har prøvd 4 ganger i dag, null hjertelyd, kan jo ikke akkurat ringe legen heller... Kjenner at jeg er skikkelig redd for at det er noe galt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er forresten 12 uker og 2 dager i dag...

Skrevet

Det er helt sikkert ikke noe galt.. Hvor langt på vei er du? Den lille kan iblant gjemme seg unna, og plutselig dukke opp igjen. Jeg er i uke 17 og lyttet på bebisen i går.. plutselig ble den helt borte for meg og det var ikke sjans til å finne den igjen, så jeg gav opp. Har kjent liv i dag og vet den er der, så den ville nok bare snike seg litt unna i går. Er sikkert slik med din og.. ville forsøkt igjen i morgen. Lykke til :)

Skrevet

Takk for svar, det hjelper, litt :) Jeg er 12 uker og 2 dager i dag.. :)

Skrevet

For min del (har babywatcher) hjelper det veldig på min egenstelse å få høre hjertelyden innimellom. Jeg er veldig glad for at jeg har muligheten, og hadde vært nervevrak uten. MEN jeg stresser meg ikke opp om jeg ikke finner den en dag når det er så tidlig i svangerskapet. Det er mitt 3 svangerskap der jeg har funnet hjertlyden fra uke 8-9 hver gang, men det har hver gang dager der jeg ikke finer den. Men finner de oftere og lettere etterhvert som ukene går. Slutt å kav deg opp, om du gjør det er du tydeligvis en av de som ikke bør ha slikt utstyr hjemme.

Skrevet

Legen min fant ikke hjertelyd før i uke 20. Har vært på flere ultralyder og sett at alt er greit, men doppler funket ikke på meg. Det kan være at babyen har snudd seg innover.

Alt er helt sikkert bra, skal du se:-)

Skrevet

ikke alle som kan høre hjertelyden i uke tolv en gang, ikke helt vanlig det.. mener det først er lettest etter uke 14... så du trenger nok ikke bekymre deg så veldig mye.. slapp av og ikke hør før om en ukes tid igjen..

viktigere at du tenker positivt for babyen:)

Skrevet

Jeg er så glad for at jeg ikke har Angelsound! Unødig bekymring ville overskygget gleden av å høre hjertelyden...

Det er dessuten delte meninger om hvor mye man bør bruke disse apparatene, flere jordmødre anbefaler minst mulig bruk. Det er fordi de er så nye i svangerskapsomsorgen at de ikke vet om det kan ha skadelige effekter på barnet i magen. Bruk den med måte, og ikke bekymre deg om du ikke finner hjertelyden hver gang. Når du er 12+2 ligger babyen godt pakka inn i magen og morkaka kan ligge foran.

Skrevet

Ro deg ned! Har også angelsound og var en dag i uke 16 jeg ikke fant hjertelyden, men da jeg prøvde ijen dagen etter var den på plass. Sjangsen for at hjertet skal stoppe etter uke 14 er så og si lik NULL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...