MK73 Skrevet 10. februar 2011 #1 Skrevet 10. februar 2011 Æsj.. Har en dårlig dag idag. På vei til jobb havnet jeg oppi et trafikkuhell. Selvsagt min feil. Det tok nesten 20 år før jeg selv forårsaket en kollisjon, men selvsagt måtte det skje nå, idag. Sååå forbanna på meg selv!! Blææææhhh!!!! Kommer dermed for sent til jobb. Har deretter en halvkjip medarbeidersamtale med sjefen. Sjefen og jeg er ikke enige om alt, kan man si. Så har jeg blødd mer idag. Jeg blør hver dag, men idag måtte jeg selvsagt blø mer enn jeg har gjort siden jeg fikk positiv test. Liker det svært lite. Klumpen i magen blir bare større. Dobbelt-blæææhhh! Så må det selvsagt også ikveld følge med mer murringer i magen. Vil ikke at det skal murre på denne måten! Trippel-blææææhhh! Ikveld hadde jeg tenkt å måke snø og vaske litt hus. Nå skal jeg bare synes synd på meg selv, stappe inn sjokolade og springe desperat på do hvert femte minutt resten av kvelden. Velkommen til en vanlig (?) torsdag i en sliten sliters liv! Håper alle dere andre har en svært, svært mye bedre dag enn meg. (Selv om jeg dessvere vet at det er noen av dere som har det verre.)
shalin Skrevet 10. februar 2011 #2 Skrevet 10. februar 2011 Uff hørtes ut som en skikkelig kjiip dag,sender en stoor trøsteklem. Du får hoppe i kosedressen og komme deg på sofaen,men litt godt å spise på fanget:-) man skal slettes ikke undervurdere effekten av sjokolade;-) Håper morgendagen blir mye bedre for deg,og at du får en fin helg,håper også du slutter å blø,slitsom det å måtte fly sånn å sjekke hele tia,og det er jo såå frustrerende:-(( Ha en fin kveld.
MK73 Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2011 Tusen takk, shalin! Er i kosedressen, på sofaen, med sjokolade :-) Enig med deg der! God helg til deg også.
Tante_Esel Skrevet 10. februar 2011 #4 Skrevet 10. februar 2011 uff da snuppa!!! er ikke bare bare med positiv test heller skjønner jeg.... man gaar jo bare fra en bekymring til en annen! men naar du sitter der med gullet i armene er det verdt alt slitet!! og trafikkuhell og uoverenskommelse med sjefen er bare litt av toppingen paa kaka! husk aa ikke gruble for mye da... babyen kjenner naar du er bekymret vettu god kveld!!
MK73 Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 10. februar 2011 Ja, det skal ikke være lett ;-) Jeg er blant de som synes at mange bekymrer seg altfor mye når de blir gravide, og det står jeg vel fortsatt for i grunnen. Jeg hadde det fint i forrige svangerskap, på tross av at jeg hadde mistet to ganger i svangerskapet før det. I mitt tilfelle kjenner jeg nok vekten av hele den lange, lange historien vår, inkludert tre aborter og planer om å gi oss med IVF, og sliter med det faktumet at jeg blør. Det er så fryktelig mye som står på spill. Men jeg gjør mitt beste for å komme gjennom dagene og ligger ikke og griner, altså ;-) Takk for svært godt råd, Adine!
*-* Skrevet 10. februar 2011 #6 Skrevet 10. februar 2011 Hei MK! Jeg så på tråden for et par dager siden at testen fortsatte å være positiv, men jeg rakk aldri å skrive noe den dagen. Og så har jeg egentlig bare sittet stille, krysset fingrene og holdt pusten fordi jeg syntes det var så fantastisk og ville ikke ødelegge med gratulasjoner, hehe. To ting: 1. Jeg kjenner flere som har blødd mye og det har gått bra for det! (jeg skjønner veldig godt at du blir redd med din historie, men jeg mener bare å si at det ikke trenger å bety at det går galt - som du også så klart vet) 2. Nå må du slutte med snømåking og husvask!!!! Sett deg ned i sofaen og slapp av! Hvil og sov så mye du kan, la problemer og stress på jobben flagre sånn passe forbi, ikke la noe stresse deg nå. Javel, det kan godt hende noen bekymrer seg for mye når de blir gravide, men det skader ikke å ta litt ekstra hensyn. Da vet du i alle fall at du har gjort det. Jeg er av den oppfatning av at når man har slitt og strevet så mye så kan man ta all hensyn i verden, om det så betyr sykmelding gjennom hele svangerskapet. Jeg mener også å huske at gravide med blødninger blitt bedt av legen om å ta det helt rolig. Så det så! Ikke stå på bare fordi du ikke vil være slapp, lat og sytete, det er du uansett ikke! Men det er helt naturlig å være ekstra bekymret og ta ekstra hensyn etter alt du har vært gjennom. Her ropes det fortsatt hurra, hurra, hurra!!!! Dette skal gå bra!!!! (fint rim Stor klem
Mumrikken :) Skrevet 10. februar 2011 #7 Skrevet 10. februar 2011 Hei MK73 Skjønner veldig godt alle frustrasjoner og bekymringer! Bare synd at det av og til topper seg med alt annen motgang også! Du må bare prøve å ikke bekymre deg så mye ang blødningene... - tro meg - jeg vet det ikke er lett! Jeg blødde mye og lite om hverandre nesten hver dag fra uke 3+4 til uke 10. Jeg sluttet med albyle-e da jeg begynte å blø, men fortsatte med Klexane frem til uke 12. Da begynte jeg på igjen med albyle-e. Klinikken min sier at det er veldig vanlig å blø etter innsett i høystimulert syklus (som da fryseforsøk/eggdonasjon etc) og spesielt når vi da går på blodfortynnende. Krysser fingrene for deg! Tror det går veldig bra jeg!! Klem
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 11. februar 2011 #8 Skrevet 11. februar 2011 Huff,skjønner det oppleves som en drittdag ;O) God klem ;O)
Gjest Främling Skrevet 11. februar 2011 #9 Skrevet 11. februar 2011 Hei MK73! Hvordan går det i dag? Hva slags blødninger er det du har? Er det friskt blod eller mørkt? Min erfaring er at friskt blod er vanlig ved fryseforsøk. Det er kjipt, men det truer ikke graviditeten. Skjønner at du har vondt i magen, men håper det beste for deg. Jeg synes du bør ta kontakt med noen som kan tilby deg en ultralyd, det er ikke mange dagene til du skal kunne se hjerteaktivitet og så kan de muligens se hvor blødningene kommer fra. Deretter vurdere en sykemelding noen dager. Stress på jobben trenger du ikke i tillegg. Og ikke en gang tenk på å måke snø! :-)
MK73 Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #10 Skrevet 11. februar 2011 Hei, alle dere som har gitt meg så fine svar og masse oppmuntring! Det er ren terapi dette. Er så glad for at dere er her (selv om jeg egentlig ikke vil at dere skal være her...) :-) Dagen idag har vært bedre på annet hold enn barneprosjektet, har ikke vært på jobb idag (er 50% sykmeldt denne uken pga bivirkningene jeg har hatt, og hadde jobbet de timene allerede på onsdag - så idag har jeg vært hjemme) og heller ikke i noen trafikkulykke... Men blødningene er omtrent like ille om ikke litt verre enn igår. Har fortsatt murringer og verk i magen også. Blør litt friskt og litt brunt om hverandre, igår og idag har det nok vært mest brunt, tror jeg. Kjenner jeg blir ekstra spent pga dette, og det hjelper heller ikke på murringene. Ringte til helsesenteret for å sjekke om svarene på HCG-prøvene var kommet. Det var de ikke, men de snille damene foreslo å ringe laben. De ringte meg tilbake, og da viste det seg at den ene prøven er forsvunnet på vei til eller hos laben, så jeg fikk bare et resultat. HCG på mandag var 860. Jeg har telt meg fra til det var 18DPO, men klinikken har gitt meg termin som tilsier at det var 20DPO - uansett så er det en OK verdi. Så da tok jeg en ny blodprøve idag - vi får se hva den viser. Tenkte jeg skulle ringe klinikken på mandag og høre hva de anbefaler. Har ikke UL før 28.02, og det er lenge å gå hvis det skal være slik helt frem til det... Tror jeg uansett skal prøve å få flyttet den timen frem. Tusen takk for alle godordene! De gjør dagene mine litt bedre :-)
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 12. februar 2011 #11 Skrevet 12. februar 2011 Å, hva du må gå gjennom, dette bare må gå bra, MK73! Det er vel bra at blodet er mer brunt nå? For da er blødningen i ferd med å stoppe? Hvis du bruker Klexane kan jo det forårsake små blødninger? Eller kanskje har du et hematom (blodansamling) e.l. som blør? Det husker jeg gjaldt en annen her inne som blødde. Og alt gikk bra! Prøv å få tatt en ultralyd så fort som mulig for å lokalisere området som blør. Det kan jo være det ene av de to eggene som mister taket også, men det får vi håpe det ikke er! Veldig fornuftig at du er sykemeldt uansett nå, du burde strengt tatt hatt 100 % sykemeldig inntil situasjonen har stabilisert seg. Ha troen på at dette skal gå bra og bare slapp av i helgen. Ikke løft tungt! All lykke til deg nå! :-)
MK73 Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #12 Skrevet 13. februar 2011 Hei, 2barnsmor - og takk for det :-) Blør fortsatt, men mindre både igår og idag enn på torsdag og freag. Ja, jeg bruker Klexane, og selv om det ikke skal forårsake blødninger kan det nok medføre at man blør noe mer enn man ellers ville har gjort. Jeg bruker Progynova, som kan medføre blødninger, og Cyclogest, som kan gjøre slimhinnene sårere, så jeg håper jo at det er den kombinasjonen som er grunnen... Jeg har slappet godt av i helgen, og i morgen tar jeg en prat med klinikken, så får vi se hva de sier. For tidlig for UL ift å se hjertaksjon, så jeg tror jeg venter litt til med det - men vi får se :-)
Høst72 Skrevet 13. februar 2011 #13 Skrevet 13. februar 2011 Hørtes ut som en forferdelig dag! Godt at blødningene har avtatt og du har slappet av i helgen! Krysser fingre for at dere lykkes denne gangen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå