Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen forskjell på Nestlë Havregrøt Ris-Hvete og Nestlës Risgrøt med tanke på første gang barnet skal smake?

Er det feks bedre å begynne med risgrøten pga lavt gluteninnhold? Eller er det greit å begynne med Havregrøten?

Hva gjorde du?

Og hvor mye sviskemos gav du barnet etterpå? (om du gav)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer fortsatt,men er det best å amme etter at hun har fått smakt på grøten?

Og burde hun få vann?

Haha,muuulig en tlf til helsestasjonen er på sin plass her skjønner jeg- jeg er så grønn!

Men hadde litt lyst å begynne imorgen så da hører jeg med dere her først om hvordan dere har gjort det. :)

Skrevet

Hei du:) jeg har prøvd en gang med smak av grøt til datteren min. Jeg har risgrøt m banan jeg da,som er glutenfri. Jeg ammer så jeg ammet først og lot henne smake kanskje 1 ts tilsammen. Hadde bare så lyst å prøve en gang,men kommer til å fullamme i 1 Mnd til før jeg begynner med ordentlig prøving:)

Om du gir mme ville jeg nok gitt grøt først så melk:) Og prøv på dagtid tilfelle hun skulle få magevondt.

Masse lykke til:)

Skrevet

Glemte å si at jeg ville begynt med med risgrøt da havrefrøt kan gjøre at hun blir litt hard i magen.

Skrevet

det sies at det er bra å introdusere gluten sakte men sikkert helt fra starten av, for da er de godt beskyttet gjennom morsmelk..

Skrevet

hei du,

har begynnt med hirse-grøt fra holle. Hørte det skulle være lett fordøyelig :)

Har gitt litt sviskemos etterpå, første dagen bare så vidt ho kunne smake på det.

Nå har det gått en uke siden vi begynnte med grøt, ho spiser ikke engang en halv porsjon, selv om ho elsker grøt, men jeg er fortsatt litt forsiktig med det - ikke at det blir for mye for den lille magen (jenta mi er 4 mnd.). Nå spiser ho kanskje 2-3 små skje med sviskemos.

Lykke til med grøten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...