Gå til innhold

Alice, tommel opp eller ned? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er litt fint. Men er redd folk leser og utaler det med engelsk uttale. Skal uttales med e, rett fram.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste vil nok dessverre si Ællis. Vil du unngå det, bør du også skrive det som det uttales - Alise. Jeg kjenner en som har Alice som mellomnavn, og hun har irritert seg over dette hele livet.

Skrevet

Ja, jeg skjønner det er kjedelig å måtte rette opp i uttalen til folk. Men syns fortsatt dette navnet er finest med c..hmmm. Må tenke litt på dette:)

Skrevet

Tommel halvveis ned.... Tommel litt mer opp på Alise og to tomler opp på Elise! :-)

Skrevet

Tommel opp. Koselig navn. Kjenner en Alice, hun har ikke hatt noen problemer med at folk ikke tar med e-en. Vel, bortsett fra i utland osv, men da blir jo uttalen annerledes uansett. Er en norsk sier man vel Alice rett frem? Mulig det går på vane med meg da, men.. :)

Skrevet

Tommel ned på Alice, men tommel opp på Elise :-)

Skrevet

Hvis jeg hadde lest navnet uten å hørt det uttalt så hadde nok jeg uttalt det engelsk. Jeg jobber som lærer, og tar meg selv i å gjøre det konsekvent hvis navnet er veldig engelsk-aktiv i skrivemåte, og jeg tror ikke jeg er alene om det.

Alice hadde jeg uttalt med engelsk uttale, Alise hadde jeg uttalt med e-endingen med.

Jeg gjør det samme første gang jeg leser internasjonale navn. Eksempler er Brandon, Liam, Jessica osv!

Skrevet

Nå har jeg lært i det siste at man skal uttale det med e, men jeg tenker fortsatt ællis altså... Men jeg synes ikke det er så veldig fint, uansett hvordan man uttaler det.

Skrevet

Tror jeg må si tommel ned og jeg ville nok uttalt det med engelsk uttale når det skrives med c. Jeg syns Elise er mye finere:-)

Skrevet

Vet om ei lita jente som heter Alice og har aldri hørt at noen har kalt henne noe annet enn Alise. Tror ikke det er noe problem. Alice er nydelig! Rart egentlig at det ikke er mer brukt i Norge. Er jo på topp i Sverige.

Skrevet

Jeg digger navnet, men jeg trodde man skulle uttale det "ællis", ja..? Men hvis det var skrevet Alise hadde jeg uttalt det "riktig" :)

Skrevet

Tanta mi heter dette, å jeg har aldri hørt noen som har uttalt det på engelsk måte. Vi sier Alise rett frem på norskt vis! Synes det er fint jeg :)

Skrevet

Det kommer nok. Sverie ligger jo alltid før oss når det kommer til populære navn :)

Skrevet

Jeg heter det å er veldig fornøyd med det =)

ingen som har kalt meg noe annet enn alice rett frem, så ikke vært noe problem å hete det i norge ! Lykke til med valget.

Skrevet

Blir nok tommelt ned når det kommer til Alice. Elise, som prebs skrev, er veldig yndig og flott!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...