bjuli Skrevet 10. februar 2011 #1 Skrevet 10. februar 2011 Det er mye rart man lurer på i et svangerskap Men jeg lurer på om dere måker snø, jeg vil jo gjerne hjelpe til litt når snøen laver som værst men det er så mange som da sier " Men kjære deg, du kan jo ikke måke snø"- I følge jordmor skulle jeg leve som normalt, hvis jeg kjente murring i magen ved aktivitet burde jeg sette meg å ta det rolig en stund! hva tenker dere??
Jente2008,Jente2011 Skrevet 10. februar 2011 #2 Skrevet 10. februar 2011 jormoren sa jeg helst skulle holde meg unna det. her i huset et det gubben eller huseieren som måker =)
Little-Miss-Lucky Skrevet 10. februar 2011 #3 Skrevet 10. februar 2011 Tror nok at man skal tåle å ``hjelpe``til litt, bare man ikke sliter seg helt ut, tar i for tunge tak og sliter ut ryggen sin.. Jeg har bekkenløsning, så jeg skal iallefall ikke måke snø Men kunne gjerne gjort det sett vekk ifra bekkenet!
Snømusa2013 Skrevet 10. februar 2011 #4 Skrevet 10. februar 2011 Har en som brøyter hos oss, så det slipper jeg :-) Og er det noe som må måkkes, så får mannen ta det!
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 10. februar 2011 #5 Skrevet 10. februar 2011 Hadde ikke falt meg inn å måke snø!!! Hehe, men det er igrunn fordi jeg ikke er i form til slikt.... I forgje svangerskap måkte jeg snø helt frem til termin.. Man kjenner fort på kroppen hvor mye man orker Orker du å måke snø så er det supert! Det er jo bare sunt med litt fysisk aktivitet! Men orker du ikke så orker du ikke... Enkelt og greit
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 10. februar 2011 #6 Skrevet 10. februar 2011 Jeg har måket snø, jeg Men nå, i uke 23, hadde det definitivt vært tyngre! lytt til kroppen
*Anna75* >Frida&Alfred<3 Skrevet 10. februar 2011 #7 Skrevet 10. februar 2011 Japp, kom akkurat hjem fra jobbet og satte igang en liten runde måking. Det var egentlig deilig da det var en stund siden jeg brukte kroppen ordentligt. Sikkert viktig å lytte til kroppen bare og ikke ta for mye snø åt gången. (er i uke 16 forresten, og har ikke problemer med bekkenet enda)
froeken Skrevet 10. februar 2011 #8 Skrevet 10. februar 2011 Så lenge du ikke har problemer med bekken eller rygg, og ikke får vondt av å gjøre det, så bare kos deg med snømåka. Det gjrø jeg og det har jeg gjort i de to forrige svangerskapene også! Deilig trim som er lett å regulere!
Billie Jean Skrevet 10. februar 2011 #9 Skrevet 10. februar 2011 Jeg måker ikke snø, fordi det snør lite her jeg bor;) Men jeg tror jeg ville vært forsiktig med det. Det kan være ganske tungt, og bevegelsene (spesielt når man skal lempe snøen av snøskuffen) gjør at man får et såkalt bukpress. Dette får man også når man tar markløft når man driver styrketrening. Disse aktivitetene er anbefalt å holde seg unna når man er gravid. Fin anledning til å få noen andre til å gjøre det;)
Nr.2 <3*FØDEKLAR Skrevet 10. februar 2011 #10 Skrevet 10. februar 2011 Jeg måker snø jeg og, og er i uke 27. Kjenner at kynnerne kommer lettere, men da tar jeg en liten pause Synes det er deilig med frisk luft, så lytter heller til kroppen når nok er nok!
Pink Skrevet 10. februar 2011 #11 Skrevet 10. februar 2011 Jupp, måker snø, men tar ikke på så mye som vanlig, for da blir det for tungt og jeg får vondt i magen. Om jeg etterhvert kjenner det i magen så gir jeg meg, så tar mannen min over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå